Senaste nytt

Planering av inofficiell BC träff på Malta 17:e maj

mry

Medlem
Då jag inte kunde hänga på till Barcelona men tycker om träffar så kan jag väl planera lite för en träff i vår helt enkelt.

Så Lördagen den 17:e Maj tänkte jag är en bra dag, detta då det borde vara ganska varmt på Malta men inte för varmt. Planeringen var en middag någon stans i St Julian's på Malta.

Jag och Ulla har bokat SAS plus från Arlanda till Malta 13-20/5 för dryga 2000 kr t/r.

Jag har bokat hotell för mig och Ulla enligt nedan då det inte finns 2-4-1 i St Julian's.
13-15/5 På Radisson Blu Resort, Malta St. Julians för 10 000 poäng + 76.80 euro per natt.
15-17/5 På Radisson Blu Resort & Spa, Malta Golden Sands för 75 euro per natt, 2-4-1.
17-20/5 På Radisson Blu Resort, Malta St. Julians för 10 000 poäng + 76.80 euro per natt.

Totalt alltså 50 000 poäng samt drygt 500 euro.

Vet att NotRyan har bokat samma flyg som oss andra och Alx var nog hemma då han bor på Malta.

Någon mer som vill hänga på till Malta i vår?
 

NotRyan

Medlem
Sådärja, då har jag bokat lite hotell också... Efter lite moget övervägande så har jag bokat samma hotell och tider som mry och Ulla

Det som gjorde mig tvivlande var om jag skulle nyttja 4-4-2 på Golden Sands och spara lite poäng, men vad sjutton. Det är bättre att vara på samma ställe :)

Mvh
/NotRyan
 
Last edited:

mry

Medlem
Får jag rekommendera restaurangen Swedish Delights, om ni vill käka svenskt i Malta...

Säger man inte PÅ Malta då det är en ö? Fast Malta är iofs ett land med så då kanske man säger i landet men på ön.

Men känns ju lite udda att åka till ett annat land och äta svensk mat fast Alx men kanske är kul att prata svenska med dem? :D
 

flybob

Medlem
Kul! Den som ändå visste var h*n befann sig 17 maj. Sätter tråden på bevakning och kontrollerar läget när det närmar sig.
 

Alx

Medlem
Får jag rekommendera restaurangen Swedish Delights, om ni vill käka svenskt i Malta...

Hmmm... Jag är nog inne på mry linje, vilken svensk vill äta svenskt på Malta?! Inte ens jag som är bofast har gått dit. Jag måste ju ha något att längta efter så att jag blir riktigt sugen på att besöka Sverige åtminstonde några gånger om året! :D

Men känns ju lite udda att åka till ett annat land och äta svensk mat fast Alx men kanske är kul att prata svenska med dem? :D

Jag håller med dig. Malta har intressantare saker än svensk mat att erbjuda! Svenska får jag ju prata med min sambo och skriva här på bc.se :D
 

Alx

Medlem
Sådärja, då har jag bokat lite hotell också... Efter lite moget övervägande så har jag bokat samma hotell och tider som mry och Ulla

Det som gjorde mig tvivlande var om jag skulle nyttja 4-4-2 på Golden Sands och spara lite poäng, men vad sjutton. Det är bättre att vara på samma ställe :)

Mvh
/NotRyan

Jag tycker att du gjorde helt rätt val. Golden Sands är trevligt och har en (med Maltamått) fin strand men ligger verkligen avsides från allt. Praktiskt taget så gott som så långtifrån allt man kan komma i ett litet land som Malta.
 
Toppen