Senaste nytt

Abu Dhabi eller Dubai i mars? Tips på hotell med små barn?

Funderar på att ta lite semester med familjen alltså fru +2 barn (5 och snart 2). Skulle Abu Dhabi eller Dubai vara OK i Mars? Vilket hotel ska man bo på med små barn?? Helst Hilton då jag har HH Diamond. Är en vecka för lite eller ska man köra 2 veckor?
Tips mottages gärna då jag faktiskt aldrig varit i mellanöstern annat än på flygplatser för transfer.
 

agehall

Medlem
Ska man välja mellan de två, så skulle jag nog satsa på Dubai med barn. Jag uppfattar Abu Dhabi som mer konservativt och troligen mindre roligt med barn. Däremot skulle nog en vuxen lätt kunna fördriva tiden där också.

Hotell i Dubai har vi diskuterat i rätt många trådar, så sök och du skall finna! Om du vill bo på hilton är det nog bara att ta ett av dem.
 
Läst om hotell i Dubai. Det är dock svårt när man ska ha de små med sig! Annars hade det blivit Conrad men med barn vet jag inte riktigt. Sen är man ju lite orolig av ombygget nära Hilton Jumeirah men det kanske ej stör.
 

vega

Medlem
Läst om hotell i Dubai. Det är dock svårt när man ska ha de små med sig! Annars hade det blivit Conrad men med barn vet jag inte riktigt. Sen är man ju lite orolig av ombygget nära Hilton Jumeirah men det kanske ej stör.

Vi tittade också på Conrad och var sugna på det för vår resa över nyår, med just eftersom vi har med barn så valde vi Hilton Jumeirah istället. Vet inte hur det är nu, men när jag bodde där i maj så störde inte ombyggnationen oss alls.
 

Jocke08

Medlem
Har också bott på Hilton Jumeirah (nyår 12/13). Första dagen lade de asfalt på fastigheten bredvid vilket gav ett lågfrekevent buller dagen igenom. Som tur var så upphörde det efter det och vi blev inte störda mer (trots att byggnationer pågick).
Vi bodde på Executive Floor med ett mycket fint och rymligt rum och de hade en trevlig Lounge Attendant i receptionen (tyska) som fixade allt vi bad om. Loungen var väl inget jättespeciellt men hade trevliga, varma, tilltugg till kvällsdrinken, tror det var 18-20. De var MYCKET generösa med påfyllning av glasen. Schysst med både pool och privat strand. Restaurangerna på hotellet tycker jag var sådär, den brasilianska/argentinska köttrestaurangen var dock riktigt bra och italienaren också helt okej. Vi åt de flesta middagar på andra hotell som hade bra mycket läckrare val. Ett ytterligare minus var svårigheterna att få beställa något poolside / beachside från solstolen (men det gick).
 
Last edited:
Tackar för feedback om Jumeirah. Får nog ta och titta seriöst på att boka en vecka eller två där. Kan ju aldrig vara fel med sol och om det är högljut så stör inte barnen någon direkt lol :cool:
 

doc

Medlem
Jag åker på måndag och kommer prova Hilton Dubai Creek, Conrad Dubai samt Hilton Ras Al Khaimah Resort and Spa och kan rapportera från detta när jag är åter sedan.
 
Toppen