Senaste nytt

Ev. rea för biljetter i juni/juli till Miami med British Airways?

Maja

Medlem
Varifrån vill du börja din resa? GOT
Var är din destination? MIA
När vill/behöver du resa ut? 23/6
När vill/behöver du komma hem? 8/7
Hur länge vill du vara borta? 15 dagar
Hur många personer som skall resa? 2 vuxna + 1 barn (5 år) samt 2 vuxna (två separat biljetter)
I vilken kabinklass? ekonomi
Med vilka flygbolag vill du flyga med? BA/AA
Vad är din budget? 7000 kr inkl skatter/pp
Vad är det viktigaste för dig? Kortast restid
Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej


BA hade precis en finfin rea samt 20% rabatt dessutom. Tyvärr så måste vi flyga senare och då gällde inga rabatter alls.

Någon som har mer erfarenhet och koll på hur det brukar vara - kommer det någon ny sale som täcker in juni/juli?

Min tidigare erfarenhet är att biljetterna i stället successivt har gått upp i stället. I fjol bokade vi i februari och därefter så gick de bara upp, upp och upp. Med facit i hand så väntade vi för länge i fjol.

Någon som har en spåkula/erfarenhet/tips/input får gärna komma med det.

Vi önskar flyga med BA 11:15 från GOT med ankomst MIA 17:45 och sedan hem antingen 20:45 alt. 21:25 från MIA med ankomst GOT 18:45.
 

Senator

Moderator
Maja, du är för tidigt ute med rea priser i WT+ för denna tidsperiod. Dessa kommer till vintern eller våren.

Slutet av december, början av januari kommer priser t.o.m. Midsommar. Sen kommer sommarreorna senast april. Så is i magen... Jag handlade alla mina sommarresor i maj eller juni om jag minns rätt...
 

Maja

Medlem
Senator, förstår att jag är för tidigt ute.

Att boka under våren förra året lyckades vi inte pricka in. Våra datum då blev inte billigare, trots rea.

Det hänger på bokning av hus etc. så f-n vet om jag vågar vänta.

Vad är din erfarenhet, är priserna mycket lägre vid sommarrean än om jag bokar nu?
 

Storsteffe

Medlem
Mycket(relativt begrepp) lägre blir nog inte priserna i eco, enstaka biljetter kan finnas till bättre pris men eftersom ni ska ha 5 biljetter och är låsta på datum och bolag så skulle jag inte vänta.
 

Senator

Moderator
Jag måste säga att priserna som har varit nu medräknat den 20% kampanjkod som har funnits är svårslagna. Synd ni inte skall åka nu..

Allt detta är ett lotteri i alla fall. Bokar man affärs- eller förstaklass kan det finns bra dealar så sent som juni, men kanske inte ekonomi eller premium ekonomi. Personligt kom nuvarande rea perfekt då jag måste åka till Honolulu snart, och det fanns typ inga bra priser och jag höll på i timmar att leta bonusplatser på alla program jag har. Så nästa vecka skall jag boka ARN-HNL med lite maximering av Tier Points på utresan i alla fall.
 

Senator

Moderator
Dagen efter de slutar gälla kommer det en dunderdeal från Qatar :)

Ja precis :) En dag så känns det som "you snooze, you loose" men så plötsligen kommer det något från ovan. BA rean nu är nog första gången jag verkligen har fått den skänkt från ovan exakt när jag behövde den som bara det! Vi har bokat klart St. Kitts också så jag uppdaterar den tråd snart.
 

agehall

Medlem
Det är väl nästan aldrig superreor på economy under sommaren? Då fyller de ju ekonomistolarna ändå, men i business/first däremot, där går det att göra fynd...
 

Maja

Medlem
Det är väl nästan aldrig superreor på economy under sommaren? Då fyller de ju ekonomistolarna ändå, men i business/first däremot, där går det att göra fynd...

Japp, det är min erfarenhet också. Frågan är bara hur mycket fynd jag kan få ner en business till? Någon gissning?
 
Toppen