Senaste nytt

Skillnaden mellan Flying Blue Gold och Flying Blue Platinum

Fredde

Medlem
Precis tittat runt på Flying Blues medlemssidor och framförallt på sammanställningarna över Flying Blue gold och Flying Blue platinum.

Men vad är egentligen den stora skillnaden mellan gold och platinum? När jag tittar på sidorna tycker jag nivåerna ser väldigt lika ut. Prio check-in, lounge, lite extra bagage osv. Detta får man både som guld och platinum.
Eller är det så att den stora skillnaden ligger när man väl är ute och reser? Personligt bemötande, assistans osv.
 

agehall

Medlem
Med tanke på hur löjligt enkelt det är att bli FBG, så är det en nivå som de inte verkar bry sig speciellt mycket om. Man får visserligen en hel del fördelar, så som lounge och fast track, men jag har aldrig märkt att de brytt sig speciellt mycket om mig när jag väl kommit ombord.

Får väl se hur livet är som FBP snart...
 

Homer

Medlem
Med tanke på hur löjligt enkelt det är att bli FBG, så är det en nivå som de inte verkar bry sig speciellt mycket om. Man får visserligen en hel del fördelar, så som lounge och fast track, men jag har aldrig märkt att de brytt sig speciellt mycket om mig när jag väl kommit ombord.

Får väl se hur livet är som FBP snart...

då har du tydligen inte råkat ut för inställda flighter eller andra problem, som tex dimma senaste veckan, bara att vifta med guldkortet och gå
förbi 100m långa köer, dessutom vid förseningar står KLM normalt inte för hotell för statuslösa, även om de enligt EU reglerna borde göra det.
 
30 enkelresor per år är inte så lätt att samla för oss som bor i ett *A överrepresenterat region som Norden. Om jag har haft FBG tidigare i år så hade jag nog inte missat mina anslutningar i CDG.

En ganska viktig perk för Platinum är att uppgradering till Economy Comfort kostar inget extra, 50% för FBG.
 

agehall

Medlem
Jag tror detta är den mest användbara skillnaden. Platinakort ger väl fri busstransfer mellan Orly och Charles de Gaulle om jag minns rätt?

Det spelar ingen roll om de betalar för att man ska göra den resan. Man vill inte byta flight på CDG, än mindre göra transfer till CDG Syd aka ORY. ;)
 
Toppen