Senaste nytt

IHG och Thailand, men var?

Patrick

Medlem
Hallå!

Tar upp denna fråga här då jag litar overkligt mycket på era omdömen och behöver hjälp.

Jag råkade nämna för min fru att en kollega ska öppna kontor i Bangkok och att det kanske är dags för oss att besöka Thailand... Vi har 2 barn, 5 och 3.5 år, och frun såg direkt en bild av hur skönt det vore med en liten resa till en skön strand.

Så, nu är jag här... Jag har kollat på IHG's hemsida:
IHG | Thailand Hotels | Explore Our Hotels in Thailand
och har kommit fram till att Holiday Inn Phi Phi är nog precis rätt.

Jag har en bunt med poäng jag har tänkt använda, både med IHG och med SAS där jag har tänkt försöka använda min Amex 241.

Men, innan jag börjar ägna allt för mycket tid åt bokningar osv. frågar jag er om ni har några åsikter? Är det något annat av IHG hotellen som är "roligare" för en barnfamilj? Ingen av oss har tidigare varit i Thailand, om man inte räknar flygplatsen då den känner jag till för väl.

Alla tips uppskattas.

:)
Patrick
 

Johan_G

Medlem
Då gillar jag istället, det är väldigt tunnsått med bonusplatser till Thailand. Förmodligen har man bra beläggning med betalande resenärer och blir då ovilliga att släppa bonusplatser.
 

Patrick

Medlem
Kanske SAS tycker att det känns roligre om vi kör 2 betalda och 2 bonusplatser? 2 mittrader i C borde gå att trixa till anser naiva jag. ;)
 

TheEagle

Medlem
Tyvärr är det rätt kört med 2-4-1 till BKK. Prova istället till Shanghai, PVG, dit det både brukar finnas rätt gott om platser i både C och M. Sedan ta ett anslutningsflyg därifrån.
Kanske jobbigt med barnen men man kan få transitvisum.
 

Johan_G

Medlem
Så var det jag gjorde, nu ska jag visserligen inte till Thailand men jag hade hellre rest via BKK än PVG men nu fick det bli PVG ändå.

Kanske ska tillägga att jag inte gillade inlägget längre upp för att jag gillar läget så att säga, för det gör jag inte, utan jag gillade det för att agehall tyvärr har rätt i det han säger.
 
Toppen