Senaste nytt

KLM vs. Airfrance - vilken hemsida är bäst?

jumbooze

Medlem
Hej,
Jag har nu bokat en klm-resa så att man får nyttja det nya guldet.

Efter man har bokat så vill man ju alltid inspektera bokningen online.

Efter detta så har jag kommit fram till:

KLM:
Visar en möjlighet till att uppgradera biljetten (länken pekar till AF och resulterar i Error med dump)
Vid sätesval så ger mig KLM möjlighet att byta till Economy Comfort fast till fullpris (skulle betala 50% som guld)
Visar 2 väskor som tillåtet för mig som Guld
Visar mitt FB Gold nummer

AirFrance:
Visar ingen "Upgrade knapp" och när man försöker använda poäng för upgrade så kommer ett franskt meddelande om att Amadeus inte har någon plats.
Vid sätesval så är guldrabatten avdragen.
Visar 1 väska som tillåtet för mig som Guld
Visar inte mitt FB Gold nummer på mig som resenär

Summa sumarum, man behöver använda båda sidorna för att komma i mål med en bokning.

Sidofråga, U klass är väl en "fin klass i Eco" eller minns jag fel?
 

Jonas C

Medlem
Tycker att KLM hemsidan satsar för mycket på grafik, vilket gör det väldigt krångligt att hitta sin bokning. AF hemsidan är något simplare, och därav behagligare att använda.
 

nilsson

Medlem
Jag har märkt att på vissa flighter kan man välja säte på den ena siten men inte den andra, så jag brukar kolla båda.
 

Air France/KLM

Företagsrepresentant
Hej Jumbooze! Både AF och KLM har U som en vanlig ekonomiklass. Du kanske tänker på AF långlinje där Premium Economy, i separat kabin, bokas i subklasserna W, S eller A. Hälsn Karin
 

jumbooze

Medlem
Hej Jumbooze! Både AF och KLM har U som en vanlig ekonomiklass. Du kanske tänker på AF långlinje där Premium Economy, i separat kabin, bokas i subklasserna W, S eller A. Hälsn Karin

Hej Karin,
Är det lönt att felanmäla sidan (problem vid klick på Upgrade)?
Och isf ska jag maila dig eller vem ska jag vända mig till?
 
Toppen