Senaste nytt

Stockholm-Nassau i januari

Vaniljvodka

Medlem
Vann precis ett paket med inköp, boende och fickpengar till Pokerstars Carribean Adventure på Bahamas i januari. Såklart väldigt trevligt och det första jag vinner i pokerväg på ett par år. Nu återstår bara att få fram en bra resa. Hade egentligen tänkt utnyttja SAS-kampanjen om 26k extrapoäng med en resa till SFO i februari, men får nu "dessvärre" steka den till förmån för Nassau, Bahamas.

Är alltså ganska sugen på att flyga SAS till antingen EWR, ORD eller IAD (och boka för bra pris innan den 29:e) och sedan uppgradera med Optiontown för chans på extrapoängen. Problemet är att jag och min sambo, som får följa med, inte gärna byter så ofta. Helst bara ett stopp vill säga. Och de alternativ jag kollat på verkar i princip alltid innehålla två stopp och gärna via MIA (som vi hatar).
Det finns ett par direktflighter till NAS från ORD, EWR och LGA, men det ser ut som att man måste ta en natt i nån av städerna för att hinna med de morgonflighterna. Det är dock inte helt uteslutet om priset är bra.

En annan lockande resväg är ARN-LHR-NAS med BA, som verkar vara de enda som flyger direkt till NAS från Europa?
Jag har dock betalt hotell (Atlantis) mellan den 6:e och 14:e januari och BA's direktflight ser inte ut att gå på måndagar. Skulle kunna tänka mig att åka en dag tidigare, men då avgången är 09.45 från Heathtrow så verkar det svårt att hinna från ARN samma morgon.
Har dessutom en deal med en kompis om att ta över hans 39.000 BAEC-poäng som går ut i juni nästa år. Finns det nåt sätt jag kan använda dom till den här resan?

Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
Var är din destination? Nassau, Bahamas
När vill/behöver du resa ut? 6 januari 2014 -1 dag
När vill/behöver du komma hem? 15 januari
Hur länge vill du vara borta? 8-9 nätter
Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
I vilken kabinklass? I Economy till att börja med, men vill gärna uppgradera med OT om det blir SAS över Atlanten
Med vilka flygbolag vill du flyga med? Helst med SAS, annars Star Alliance eller British Airways
Vad är din budget? Max 10.000 SEK per person
Vad är det viktigaste för dig? Så kort restid som möjligt, helst så få byten som möjligt och jag slipper gärna byte i Miami
Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Jag kan tänka mig en natt i London, New York, Chicago eller Washington (eller någon annanstans) om det optimerar resvägen och/eller priset i övrigt

Tacksam för hjälp!
 

Vaniljvodka

Medlem
Då ses vi där. :)
Kul att det finns fler pokerspelare (än mig själv och gdaily) här på bc.se även du inte verkar vara så frekvent vid borden?

Ah, skoj!

Yes, har fattat att du och Gdaily spelar, men inte sett några fler vad jag vet. Jag vann paket till WSOP Main Event och Aruba Poker Classic (via Ultimate Bet) 2008 och sedan vann jag en fråge/slogan-tävling med Betsson till WSOP året efter men de senaste åren har jag inte lirat speciellt mycket. Varken live eller online. Har dock alltid hållt det på en hobbynivå.

Men hur flyger du dit då?
 

Vaniljvodka

Medlem
Lutar åt American Airlines i ekonomiklass för att försöka använda SWU (om jag fått dom då)
Sticker priserna iväg ordentligt så använder jag LifeMiles till någon stad i USA och sedan därifrån med AA, UA eller US till NAS istället.

Var tvungen att googla SWU. Man är alltså tvungen att ha elitestatus för att kunna uppgradera på det sättet? Går det att statusmatcha mellan Eurobonus och AAdvantage?
 

Vaniljvodka

Medlem
Amerikanska flygbolagen generellt statusmatchar inte, däremot erbjuder de status challenge. Vilket innebär att du behöver att flyga visst antal flight eller miles under en viss period så ger de statusen på en gång.

Aha, ok tack för info. Men det hinner jag dessvärre inte med innan januari.
Inga tips på bra och kort resväg till ett bra pris?
 

Vaniljvodka

Medlem
Har letat runt som en tok och det här är nog det bästa alternativet jag hittar:

sön 5/1
ARN-EWR med SAS
10.40-13.35

En natt i New York.

mån 6/1
LGA-NAS med Delta
10.30-13.46

mån 13/1 (en dag tidigare än tänkt, men om jag vill komma hem senast onsdag f.m. och flyga hem med SAS från EWR så verkar det inte funka att resa hem på tisdagen)
NAS-ATL med Delta
08.30-10.49

ATL-LGA med Delta
11.45-13.58

EWR-ARN med SAS
17.55-07.40 (+1)

SAS: 4726:-
Delta: 2740:-

= 7466:-

Billigare än så hittar jag inte.

Två frågor:

1. Är 56 min tillräckligt i Atlanta?
2. Hinner jag ta mig mellan LGA och EWR om jag landar 14 och lyfter mot Stockholm kl 18?

Allra bäst hade det varit om jag kunnat välja Deltas direktflight från LGA på mån 5/10 och sen flyga hem med AA så här tis 14/10:

NAS-MIA
09.35-10.35
MIA-EWR
13.05-16.00

Den t/r-biljetten går dock på 4457:-. Om jag nu skulle välja det alt.: Är 1.55 min tillräckligt för internationell transfer på EWR?
 

Lollet

Medlem
Vann precis ett paket med inköp, boende och fickpengar till Pokerstars Carribean Adventure på Bahamas i januari. Såklart väldigt trevligt och det första jag vinner i pokerväg på ett par år.

Grattis! Lite avundsjuk blir man ju :) Railade dig en stund när det var 40-50pers kvar, kul att heja lite på svenskarna :) Hade gärna åkt själv också, men att klonka ett sånt paket känns inte helt lätt..
Lycka till på Bahamas!
 
Toppen