Senaste nytt

TV: Stockholm-Arlanda

taxvalp

Medlem
Snubblade över tv-serien "Stockholm-Arlanda" på Viaplay. Den verkar ha visats på TV3 för ett par år sedan och skildrar i någon slags dokumentär form verksamheten på Arlanda. Har sett två avsnitt hittills med ett halvt öga medan jag läst tidningen. Tung socialrealism när Markoolio, Lili & Sussie ska till VIP-loungen och det saxas med klipp med besvikna passagerare som är gravt försenade med charterplanet till Egypten. Kanske rolig förströelse för flygnördar som vill ha något bakgrundsskval medan de planerar nästa RTW i F...

Någon mer som kollat?
 

vicce

Medlem
Ganska underhållande att slötitta på. En svensk variant av alla andra flygplatsserier som visas på diverse kanaler :)
 

Stefan62

Medlem
Kan tipsa om en mängd liknande, men mer seriösa serier och som finns att ladda ner från olika internet-sidor, t ex "MIA 24/7" och "Dubai Airport" m fl.
 

jth

Medlem
Jo, jag minns den , och har faktiskt kolla lite till och från på den på viaplay. Trots en del intressanta inslag för flygintresserade så tycker jag dock att tempot blir lite väl lågt då och då, De kände väl att konceptet var urvattnat efter 2 säsonger.
Som sagt, höjdpunkten är när Björnström visar hur man reser med stil :)
 
Intressant serie man kollade om o om igen. Synd att dom inte gjorde fler. Kan dock rekomendera den nya Ultimate Airport Dubai som går på NatGeo på onsdagar. Finns att se även på Youtube och är inne på sitt 7 avsnitt!!
 
Last edited:
Toppen