Senaste nytt

Otroligt dåligt Turkish Airlines

Bokade min första biljett i business med Turkish Airlines till Seoul T/R. Allt börjar helt OK på Kastrup dock glömer de Priority på mitt baggage, kanske inte hela värden men i Asien vet dom vad Priority är till skillnad från här hemma.
Resan CPH-IST var helt okej tycker dock att business på kortare sträckor i Europa är inget speciellt, stor skillnad om man jämför med en flight Seoul-Shanghai eller Seoul-Hong Kong.
Anyway nu till det som får Turkish Airlines att verka vara som Ryan eller något liknande...
Väl nere i Istanbul och inne i den väldigt fina loungen (Varit där x antal gånger innan) så kommer det upp att flighten är försenad 30 min. Det gör ju ingetting då det är saker som kan hända. Sen kommer de Go To Gate och jag beger mig till Gate. Väl där väntar jag och alla andra i drygt 1 timme utan någon information. Tröttnar rejält och går till en kille som står i Gaten och frågar om man kan gå tillbaka till loungen, visst säger han. Kommer till loungen och hinner typ sätta mig ner och sen står det boarding. Så går tillbaka igen för att komma till Gate och där står nu Flight delayed 6 hours och ingen personal! Så blir en tur tillbaka för att sova i loungen.
Så nu till flygningen, kommer äntligen på planet och tycker det ska bli kul att se hur deras service är då man hört gått om det. Men detta var en otrolig besvikelse! Vi fick inga menyer de kom bara med mat och sa frågade om man vill ha detta eller detta. Det var fullt i kabinen och det var endast 1 flygvärdinna som dock jobbade hårt. Men att vänta på mer vin i 15 minuter och de glömde min grannes beställning, ja det är inte business class någonstans över detta! Vi fick heller inga som helst ursäkter för förseningen och när man bad om vin frågar de vilket man vill ha (som sagt inga menyer), ger de svaret att jag vet inte och jag undrar vad ni har (Får svar one spain and one from Argentina and third I dont know). Sedan blir sista måltiden serverad i renpanik och de fick nästan precis bort allt innan vi landade.
Måste säga att denna flygningen var det absolut sämsta jag varit med om! Allt hade kunnat vara OK om de hade informerat ordentligt och bett om ursäkt, men detta gjordes ej och då förväntar jag mig full service.

Denna service var helt otroligt dålig. Under denna resa gjorde jag även en tur ner till Hong Kong med Asiana i business. Flighten försenad 30 minuter men vid gate står en förklaring till varför och vid boarding får man en ursäkt för att planet är försenat. Menyer och allt annat perfekt som vanligt hos Asiana.

Har skickat ett klagomål om resan med Turkish och bett om att får 1 upgrade voucher för min nästa resa med dom.
 

agehall

Medlem
Varför inte begära ersättning du faktiskt har rätt till, dvs enl EU261/2004. Allt annat är ju bara goodwill och saker de utan vidare kan neka dig.
 
TK har en bra hårdvara men har en hel del jobb med att få med det mjuka runtomkring. Jag gissar att mat/dryck var bra när du väl fick den. Ser fram emot deras svar på din claim.
 
Fick ingen ersättning och faktiskt inte en ursäkt för den dåliga service de hade ombord. Sen ligger som sagt Turkiet ej i EU så den ersättningen kan man glömma.
Så det blev sista flighten med Turkish, finns andra bolag som tar hand om sina business class passagerare bra mycket bättre!
 

Totopez

Medlem
Fick ingen ersättning och faktiskt inte en ursäkt för den dåliga service de hade ombord. Sen ligger som sagt Turkiet ej i EU så den ersättningen kan man glömma.
Så det blev sista flighten med Turkish, finns andra bolag som tar hand om sina business class passagerare bra mycket bättre!
Ja, vad gäller egentligen här? Även om Turkiet inte är medlemmar i EU så ska väl 261/2004 gälla om man avreser från ett EU-land, oavsett varifrån carriern kommer? Eller gäller det bara just flighten från EU-landet (i det här fallet CPH-IST)?
 
Feedbacken jag fick var att det hade gällt om det var flighten CPH-IST men i och med att det är en flight utanför EU i mitt fall IST-ICN så gäller det ej. Testade även en av dessa företag som hjälper en få ersättning men där fick jag att det ej gälde med.
 

j-n

Medlem
Turkish mjuka produkt är faktikt inget bra. De har ett bra koncept men de gånger jag har flugit med dem har de inte levt upp till det. Det känns ganska "slappt" ombord. De behöver en rejäl förbättring på service och konceptualisering.
Men eftersom de har så låga priser så har de ju fulla plan ändå. Det är väl det som är deras grej. Lite lägre priser och lite sämre service.
 
Toppen