Senaste nytt

Concierge Service verkar skilja sig mellan länder (AMEX)

tarzan

Medlem
Jag upplever att den service som American Express erbjuder Platinum kunder verka skilja sig i kvalité länder emellan.

Min kompis som är i Stockholm (han kommer från USA) ringde och ville boka en tid, dom gav supertrevlig service, frågade vart han befann sig, vilket pris han hade tänkt sig och om han hade några speciella önskemål, och dom sa att det ordnar dom, han fick ett SMS efter 10 minuter.

När jag ringer till den svenska delen och frågar samma sak så säger kvinnan i telefonen "Jaha ja, jag får väl se vad som går att ordna, men jag lovar inget, om det är fullt så är det."

Notera att jag inte specificerade någon speciell hårsalong, jag sa i centrala Stockholm.

Det känns som att det är en märklig sak att säga när dom "lovar det omöjliga".
 

Storsteffe

Medlem
Känner inte igen det där alls, platinum har varit helt felfria för mig, resor(när jag haft panik), konserer och div. bokningar.
 

vicce

Medlem
Det kan inte bero på person till person? De kanske är lite mer serviceminded de som sitter på det amerikanska American Express Concierge Service jämfört med de i Sverige?
 

Johan_G

Medlem
Kan det möjligtvis vara så att kombinationen Amex Platinum + Sverige ger såpass liten kundbas att det inte bär sig att ha en egen conciergeservice och att man därför köper in tjänsten från någon tredjepart som man inte har hundra procent koll på i alla lägen?
 

nilsson

Medlem
Det skulle väl annars vara den första besparingen jag hade gjort som amex: Koppla Sverige till engelskspråkig kundservice.
 

Alx

Medlem
Jag är helt övertygad om att servicen på AmEx Concierge Service skiljer sig åt mellan olika länder. Min erfarenhet är att USA har varit bäst, Sverige näst bäst och U.K. rejält sämre än alla andra. Sen påverkar helt klart dagsformen på den som svarar. Vilket ju i den bästa av världar inte borde vara fallet. Men det är nog svårt att komma ifrån helt och hållet.
 

agehall

Medlem
Lite OT, men jag skulle tycka det vore sjukt roligt att testa att jobba åt en sådan där tjänst en vecka eller så. Jag älskar att lösa "problem" av alla sorter åt folk och det där måste ju vara optimalt då..
 

Storsteffe

Medlem
Lite OT, men jag skulle tycka det vore sjukt roligt att testa att jobba åt en sådan där tjänst en vecka eller så. Jag älskar att lösa "problem" av alla sorter åt folk och det där måste ju vara optimalt då..

Vore bra om du skulle ta på dig det, då slapp man boka flygen själv oxå ;) P-travel år lite dyra om man säger så.. Iofs har jag använt P-travel en gång då då jag var på IVA och behövde biljetter till en av mina systrar ASAP och hon var på plats på 22 timmar från Cleveland inklusive tåg från Stockholm och det hade jag nog inte klarat själv men den underbara agenten tog över allt, fast billigt blev det inte men å andra sidan var priset rätt ointressant just då.
 

agehall

Medlem
Hehe, jo det är ju just sådana gånger en sådan här tjänst är grym. De flesta får ju inte gå så många gånger på varken IVA eller Nobel-festen och väldigt få har gått på båda. (Jag är en av dem och jag föredrar IVA varje dag i veckan!)
 
Toppen