Jag upplever att den service som American Express erbjuder Platinum kunder verka skilja sig i kvalité länder emellan.
Min kompis som är i Stockholm (han kommer från USA) ringde och ville boka en tid, dom gav supertrevlig service, frågade vart han befann sig, vilket pris han hade tänkt sig och om han hade några speciella önskemål, och dom sa att det ordnar dom, han fick ett SMS efter 10 minuter.
När jag ringer till den svenska delen och frågar samma sak så säger kvinnan i telefonen "Jaha ja, jag får väl se vad som går att ordna, men jag lovar inget, om det är fullt så är det."
Notera att jag inte specificerade någon speciell hårsalong, jag sa i centrala Stockholm.
Det känns som att det är en märklig sak att säga när dom "lovar det omöjliga".
Min kompis som är i Stockholm (han kommer från USA) ringde och ville boka en tid, dom gav supertrevlig service, frågade vart han befann sig, vilket pris han hade tänkt sig och om han hade några speciella önskemål, och dom sa att det ordnar dom, han fick ett SMS efter 10 minuter.
När jag ringer till den svenska delen och frågar samma sak så säger kvinnan i telefonen "Jaha ja, jag får väl se vad som går att ordna, men jag lovar inget, om det är fullt så är det."
Notera att jag inte specificerade någon speciell hårsalong, jag sa i centrala Stockholm.
Det känns som att det är en märklig sak att säga när dom "lovar det omöjliga".