Senaste nytt

4300 poäng till EBG innan 1 december, ska jag satsa?

Svenska73

Medlem
Hej,
Kör på SAS Eurobonus som mileage program pga AMEX och MC poäng accrual samt 2-4-1. Dock så flyger jag i stort sett bara med andra Star Alliance bolag på long haul och betalar för C klass då jag inte vill riskera att åka monkey. SAS longhaul åker jag på AMEX kupongen. Finns det någon poäng för mig att göra en mileage run för att nå EBG? Har jag egentligen någon nytta av den statusen? Tack för feedback.
 

TheEagle

Medlem
Klart du skall fixa EBG. Precis som Dr. Miles säger är det bara att ta en tur till Prag i SAS Plus så har du dina poäng och priset går att hitta för under 2000 kr tor och fungerar fint att åka med vändande plan om man har ont om tid.
Alltid bättre att ha en högre status...
 

jsn

Medlem
Om du inte har något annat *A guldkort så är det i min ögon en no-brainer, klart du skall köra :)
 

Storsteffe

Medlem
Flyger du nästan bara C longhaul i övrigt med andra bolag så är guldet inte värt att lägga pengar/tid på i min värld.
 

fcx

Medlem
Tycker också det är en no brainer. Se det som en försäkring mot ändrade resevanor / resepolicies. MC-kortet blir ju gratis också :)

Om man föredrar att samla poäng hemifrån går det att växla in extrapoäng mot baspoäng (till kursen 1:10) om det fattas lite på kontot.
 

Jonas C

Medlem
Du får ju trots allt tillgång till SAS Gold lounge med EBG, en extra väska, samt bättre service vid IRROPS vilket kanske är den största fördelen med att ha ett guldkort om man uteslutande reser i premiumkabiner. Dessutom ser det snyggare ut när du betalar med ditt AMEX i affären ;)
 

fcx

Medlem
Du får ju trots allt tillgång till SAS Gold lounge med EBG, en extra väska, samt bättre service vid IRROPS vilket kanske är den största fördelen med att ha ett guldkort om man uteslutande reser i premiumkabiner. Dessutom ser det snyggare ut när du betalar med ditt AMEX i affären ;)

Det har hänt mig flera gånger vid incheckning att de tror att amexkortet är star silver, och jag kan verkligen förstå det. Ny design, tack!
 
Toppen