Senaste nytt

KLMs business class hus

Jacob

Medlem
Som de flesta som flugit KLM i World Business Class vet så får man en liten present innan landning, ett holländskt designat hus som även innehåller holländskt jenever (en likör).

Jag har dock förstått att det ska finnas flera olika modeller och att man ska kunna skapa en huslänga av husen. Någon som vet hur många modeller det finns och vilka? Finns det någon sammanställning någonstans?
 

rvarttinen

Medlem
Om du är i Amsterdam så passa på och besök Bols House; Bols tillverkar dem åt KLM, de har en diger samling. Dssutom kul ställe för att se hur likörtillverkning går till och prova på genever och diverse likörer.
 

Kricka

Medlem
I videon (se länk) så står det att det finns 92 olika hus. Jag brukar ge bort husen
då det alltid finns "samlare". På tal om detta så har jag funderat på om några av
medlemarna är just "samlare" - kan vara allt från airsicknessbags till vykort ? Det
skulle kanske kunna bli ett tema ?
 

Gnopps

Medlem
Husen är väldigt roliga att ge bort som sagt och blir en bra present för affärsresenären som kommer hem till barnen (eventuellt se till att tömma hsuet först). Jag fick även liknande mindre hus som salt & peppar ströare av KLM på en träff, de gick till dottern :)
 

Jacob

Medlem
I KLMs Crown Lounge i C-piren finns en utställning med (alla?) hus. Titta till höger när man kommer in...
Stämmer att husen finns utställda i loungen och här kommer en bild på alla 92. Rätt coolt!

Undrar om det finns någon resenär som lyckats samla ihop alla hus.

IMG_7930.jpg
 
Toppen