Senaste nytt

VM i bagagehantering

Nystrom

Medlem
FCO måste vara bland de främsta inom området dålig bagagehantering! Checkade in en väska i LLA 8/10 med slutdestination FCO. Väskan dyker naturligtvis inte upp på bandet. Kan däremot roat se hur väskor stockar sig i utmatningen för att lite senar explosionsartat flyga ut, 50 % på bandet och resten utanför. Nåväl, efter lång och trogen väntan på min väska knallar jag iväg och gör en baggage claim.Åker därefter till hotellet några mil från flygplatsen och installerar mig. Lagom till frukost morgonen därpå får jag det glädjande beskedet att väskan var funnen och på väg till hotellet. När väskan inte dykt upp på kvällen så tar jag kontakt med ground handling och de vet inte vart väskan tagit vägen!
Tänker några fördomsfulla tankar om landet ifråga och beslutar mig för att göra nödvändiga inköp direkt efter mötets avslut på torsdagen.

Åker in till staden, köper de kläder och hygienartiklar som behövs och återvänder till hotellet. Väl vid hotellet kommer en taxi från Pisa (PSA) med min väska! Alltså har personalen vid FCO ansett det vara lämpligt att skicka väskan via Pisa till mitt hotell som ligger ca 45 min körning från FCO! Väskan har varit ute på en egen turné under ca 36 h från att man hade hittat den på FCO......

Betyget som utdelas för denna bedrift är: "Med beröm underkänt"!
 

telelina

Medlem
Min väska var borta 3,5dagar på en resa som varade en vecka. De hade hittat den först för att sedan vara försvunnen igen. Någon hade skrivit att väskan skulle gå via en flygplats som inte finns.

Jag åkte till sol och bad under vintertid. Dagen efter ankomstdagen var en söndag och allt var stängt utom en parfymeria. Vilken parym ska jag köpa för att få den där badhandduken på köpet frågade jag?
 

taxvalp

Medlem
Hämtade fru Taxvalp på ARN i dag ankommande från FCO. Hon satt i främre delen av kabinen och berättade om ett samtal med en trevlig medpassagerare (som verkade ha koll på olika flygplantstyper) som just hade varit med om att en väska på väg från LLA till FCO kommit till PSA i stället.

Hon passar på att hälsa till Nystrom!
 

Nystrom

Medlem
Hämtade fru Taxvalp på ARN i dag ankommande från FCO. Hon satt i främre delen av kabinen och berättade om ett samtal med en trevlig medpassagerare (som verkade ha koll på olika flygplantstyper) som just hade varit med om att en väska på väg från LLA till FCO kommit till PSA i stället.

Hon passar på att hälsa till Nystrom!

Jag bugar och tackar! Jag hade två mycket trevliga damer som medpassagerare på rad 3 E och F och ber att få hälsa tillbaka!

Vis av erfarenheterna vågade jag mig inte på försöket att checka in väskan hela återvägen, denna gång påfylld med några vinflaskor.....
Ben- för ben-incheckning blev det!
 

sodaboy

Medlem
Denna händelse infräffade för ett par år sedan. På den tiden flög jag mycket Skyteam. ARN-CDG-JFK gick utmärkt. Passade på att stanna i NYC ett par dagar innan jag drog vidare till XFZ (Quebec) på hockey-vm. En entimmes flight med CO. Landar i bara en t-shirt och tunn jacka i ett lätt snöfall. När ingen väska dyker upp anar jag oråd. Första veckan ringer jag som en dåre CO varje dag. De har ingen aning om var väskan är. Dagarna går, mästerskapet tar slut. Efter att ha varit hemma i Sverige i nästan två veckor ringer de från CO i Houston och meddelar att väskan är funnen och att den är i......Quebec. -Houston we have a problem, replikerar jag. I´m in Sweden. Det blir tyst i luren. Sen börjar damen i andra änden asgarva. Jag hakar på. På kvällen dagen efter dyker den upp i Sthlm, dock plundrad på kläder och kameraprylar, som förvisso ersätts av försäkringsbolagen. Totalt 29 dagar utan bagage. Det är mitt personliga rekord. Går det att ge annat betyg än MVG. De hade ju lyckats undanhålla mig väskan nästan en månad. Imponerande.
 
Toppen