Senaste nytt

Status greetings miles promotion (12k status miles)

xclass

Medlem
Flyger enbart ekonomi och de 85k distance miles jag har flugit hittills i år har genererat ca 70k status miles hos M&M (ink. 25% bonus sen jag nådde FQT). Med tanke på förändringarna gällande intjäning som träder i kraft 2014 så hade jag nog nästan identifierat mig själv som en av de Senator kandidater som M&M egentligen inte vill ha och som man försöker slå undan fötterna på med de nya intjäningsreglerna.

Blev därför ganska förvånad när mailet nedan dök upp i dag. Riktad kampanj med möjlighet till 12k extra status miles om jag flyger in 24k vanligt plus att dom explicit pushar för att jag är nära att nå Senator. Har läst en del andra skräckhistorier och haft en del egna konstigheter på vägen så hade nästan inte blivit förvånad om det istället börjat "strula" med poängregistreringen nu när jag närmar mig.

Har anmält mig men såg sen i det finstilta att det bara gäller flygningar med Lufthansa Group vilket kanske inte är så konstigt. Kommer logga ca 65k ytterligare distance miles innan årsskiftet men typiskt nog så är det ingen LH Group flight förrän efter den giltiga perioden (vanligtvis är väl kanske 1/3 LH Group). Men klarar ändå 100k spärren på egna meriter och eftersom jag läser det som att man "bara" får status miles så är det väl inget man har nytta av om man ändå klarar status nivån.

Dock lite förhoppningsfullt att man som economy resenär inte bara ses som paria av LH för så har det känts ibland...

Hoppas på fler positiva överraskningar.

//xclass

mm.PNG
 
Last edited:

Hall

Medlem
Jag fick samma mail som du xclass och sitter i samma sits med cirka 70K poäng och uppbokad med resor så att jag med råge kommer över 100K och SEN.

Men om man drar ihop 24000 miles _utan att räkna executive bonus_ på LH group metall så klaras ju SEN med mycket stor sannolikhet ändå eftersom vi har 70K miles i botten. Jag klickade dock glatt ja ändå..
 

Swisser

Medlem
Men om man drar ihop 24000 miles _utan att räkna executive bonus_ på LH group metall så klaras ju SEN med mycket stor sannolikhet ändå eftersom vi har 70K miles i botten. Jag klickade dock glatt ja ändå..

Normalt sätt så räknas ju även executive bonusen som status miles, vilket i era fall borde innebära att ni bara behöver flyga in 19,200 statusmiles+ 4,800 status miles i form av 25% executive bonus = 24,000 status miles.
 

Hall

Medlem
Normalt sätt så räknas ju även executive bonusen som status miles, vilket i era fall borde innebära att ni bara behöver flyga in 19,200 statusmiles+ 4,800 status miles i form av 25% executive bonus = 24,000 status miles.

Det är normalt sett rätt men gäller inte i detta fallet:
"Status miles earned on Lufthansa Private Jet flights or through the Executive Bonus will not be counted towards your personal mileage goal."

Private jet går bort för mig men executive bonus hade ju varit trevligt att få räkna in.
 

agehall

Medlem
85k miles i ekonomiklass. Hur orkar du? :p
Bra kämpat att nå SEN via ekonomiklass i alla fall! :)

Jag loggade lite över 200k 2011. (Har inte våga uppdatera för 2012, det var mer!) Det mesta i ekonomi.... Det kändes ändå inte som att det var extremt mycket - jag flög ju inte ens varje dag och tog ut en månads semester/år!
 

pitch

Medlem
Jag fick precis mejl med det här FANTASTISKA erbjudandet:

Earn 16,500 status miles when you fly between 15 October 2013 and 15 January 2014, and as a reward, you'll be credited with an additional 5,000 award miles.*

Vad i hela friden har dom rökt på M&M-kontoret? Utgången sauerkraut?
 

Fredrik

Medlem
Jag ska flyga 7 000 status miles och får 2 100 award miles för besväret. Jag har iofs en flygning bokad som ger tillräckligt med poäng men jag hoppas de inte trodde jag skulle boka något nytt för att få så få miles?
 

agehall

Medlem
Jag tror SAS och LH har delat på en låda kokain de beslagtagit eller något. Det är ju ungefär samma nivåer som vissa av oss fick som "möjlighet" till extrapoäng från SAS bonus challenge. Det är ju inte ens värt att gå upp på morgonen för vissa av dessa förslag.
 
Toppen