Senaste nytt

British Airways lanserar Malta - London Gatwick

Homer

Medlem
Nu borde Alx bli glad.

Flighterna är redan bokningsbara.

Enligt ba.com räknaren ger rutten 80TP i CE

BA to launch daily service to Malta


British Airways is launching a daily service between Gatwick and Malta next summer.

The airline will deploy a combination of aircraft — a Boeing 737 and Airbus A319 and A320 — on the direct route to Luqa International Airport.

The route starts on March 30. It will have been five years since BA last flew to Malta in 2009.

Peter Simpson, BA's director at Gatwick, said: "We are delighted to be launching this new route to Malta for summer 2014 allowing us to return to the island, which we last served in 2009.

"We believe the convenient timings for the services will make the route attractive to tourists as well as those visiting friends and relatives."

BA will also be increasing the frequency of flights from Gatwick to Salzburg, Naples, Dubrovnik, Marrakech and Catania during summer 2014.

British Airways to launch daily service to Malta - Business Traveller
 

Alx

Medlem
YES!!!! Finally!!! :D Tack för att du uppmärksammade mig på det Homer. Nu hoppas vi bara på att den blir permanent och så lyckad att de även öppnar LHR-MLA!
 

gdaily

Medlem
Jättebra för mig med, är ju minst ett Maltabesök per år, oftast fler.
Hur tar man sig på bästa sätt till Gatwick?
 

Homer

Medlem
Hur tar man sig på bästa sätt till Gatwick?
:cool:
Norwegian469_857493c.jpg
 

doc

Medlem
Hur tar man sig på bästa sätt till Gatwick?

Har vi inte konstaterat tidigare att bästa sättet är att flyga LHR-MAN-LGW?

Även jag gläder mig åt detta, men tidtabellen från Malta verkar innebära att man måste stanna över natten i London om man ska vidare till Stockholm.
 

Dr. Miles

Expert
Har vi inte konstaterat tidigare att bästa sättet är att flyga LHR-MAN-LGW?
Nej, det var London LHR-Manchester-London LCY, inte till/från London LGW.
Inget känt flygbolag flyger sträckan Manchester-London LGW. (det kan hända att någon LCC flyger men jag har ingen koll)
 

doc

Medlem
Just, så var det. Det går dock flyga BA LHR-MAN och sedan BE MAN-IOM-LGW, men det kan knappast klassas som enkelt.
 

Homer

Medlem
Har vi inte konstaterat tidigare att bästa sättet är att flyga LHR-MAN-LGW?

.

Det var bäst, BA la ner MAN - LGW förra året

Just, så var det. Det går dock flyga BA LHR-MAN och sedan BE MAN-IOM-LGW, men det kan knappast klassas som enkelt.

Borde vara smidigare med Glasgow eller Edinburgh, LHR - EDI/GLA - LGW
fast dessa sträckor är ju dubbelt så långa som MAN - LGW
 
Toppen