Senaste nytt

Finns det något hotell på Pekings flygplats?

adhoc76

Medlem
Försöker hitta en ekonomiskt rimlig lösning för att flyga ned en kamrat som haft svårt att bestämma sig till Bangkok från 23-24 december till 6-8 januari (flexibelt). Det billigaste jag hittat innefattar en hemresa via Peking med Air China (och ditresa med Lufthansa via Frankfurt). Det skulle kosta i underkant av 8000 SEK.

Så till problemet... Air Chinas flyg från BKK till PEK landar 00:55 och lyfter från PEK till ARN kl 13:50. Det blir för tufft för honom att lägga sig och sova vid en gate... Nån som vet om det finns något hotell på flygplatsen? Hur funkar det med visum i PEK? Känns som att lösningar som innefattar behov av visum utgår. Isåfall får jag kika på andra alternativ...

Tacksam för råd och dåd!
 

micke

Medlem
Nu vet jag inte om det funkar för din vän eller om det alls är att rekommendera men sist vi flög med Air China med overnight transfer så lyckades min fru förhandla till sig en hotellnatt på Air Chinas bekostnad. Hon nämnde att det stod i deras regler nånstans (hon är själv från Taiwan). Dock var det ett duktigt sunkigt hotell och gubben som transporterade oss dit i en gammal skåpbil körde mot rött mm.
Själv skulle jag nog välja att betala för ett bättre hotell men om din vän vill spara pengar så kan man ju försöka att ringa deras kundcenter.
Observera dock att detta bara handlar om vad som hände oss. Ingen garanti att detta är deras generella regler.
 
Hilton vid flygplatsen är bra. Funderar dock på att bo inne i stan om några veckor när jag är där för det är alltid trevligare men med tidskrävande transport..
 

SvartMjolk

Medlem
Västerländska hotell som finns i närheten av Beijing flygplats är:
Båda hotell erbjuder gratis shuttle bus men de är rätt dyra (ca 1.000 CNY och uppåt)

Vad jag har förstått är det något av dessa man ska satsa på. Det finns flera hotell i närheten, men de saknar personal som kan tala engelska och kommer inte alltid upp i "normal" standard.

Annars finns ju alltid alternativet att åka in till centrum med en taxi och bo på hotell där. Det tar inte lång tid den tiden på dygnet och taxin kostar under 100-lappen. Swisshôtel är ett exempel som alltid fungerar.
 

Dr. Miles

Expert
Så till problemet... Air Chinas flyg från BKK till PEK landar 00:55 och lyfter från PEK till ARN kl 13:50. Det blir för tufft för honom att lägga sig och sova vid en gate... Nån som vet om det finns något hotell på flygplatsen? Hur funkar det med visum i PEK? Känns som att lösningar som innefattar behov av visum utgår. Isåfall får jag kika på andra alternativ...

Femte våning på T3C (en våning ovanpå check-in område på Terminal 3) finns det fotmassage och man kan sova i deras rum efter kl. 23 mot betalning. Jag kommer inte ihåg exakt summa men jag tror att det var runt 200 CNY.
Man fäller ner deras massagestol och sova. Du får också ett tunt täcke.
 

FF#1

Medlem
Sist jag var där så bodde jag på Hilton, kostade ca 800 kr, men vart uppgraderad till en stor svit, lounge access, mm, problemet med den lösningen är att man måste lämna flygplatsen.
 

adhoc76

Medlem
Tack för alla svar.... Om man lämnar flygplatsen så måste man ha visum vad jag förstår... Därav önskemålet om att stanna på flygplatsen....
 
Toppen