Senaste nytt

Pendling Inrikes, vilket sätt ska man välja?

xvikmic

Medlem
Hej!

Det är så att min pappa jobbar i Visby, men bor i Umeå.
Detta innebär att han pendlar varje vecka,beroende på pris så väljer han en blandning av olika flygbolag (Malmö Aviation, Norwegian, SAS, NextJet och Gotlandsflyg).

Jag har försökt motivera honom att välja endast ett flygbolag, tex. SAS och förklara vilka fördelar man kan få för det men det är svårt när priset är en av det största faktorerna.

Säkert många här som pendlar och har erfarenhet av detta. Någon som har nått tips? Finns det speciella priser, eller "periodkort" man kan ta del av om man pendlar så ofta?

Mvh,
 

Nemo

Medlem
Hej!

Det är så att min pappa jobbar i Visby, men bor i Umeå.
Detta innebär att han pendlar varje vecka,beroende på pris så väljer han en blandning av olika flygbolag (Malmö Aviation, Norwegian, SAS, NextJet och Gotlandsflyg).

Jag har försökt motivera honom att välja endast ett flygbolag, tex. SAS och förklara vilka fördelar man kan få för det men det är svårt när priset är en av det största faktorerna.

Säkert många här som pendlar och har erfarenhet av detta. Någon som har nått tips? Finns det speciella priser, eller "periodkort" man kan ta del av om man pendlar så ofta?

Mvh,
Oftast lönar det sig inte att ha ett pendlarkort om man kan planera sina resor ett tag framöver. Borde inte det här också vara en fråga för arbetsgivaren, de torde ha ett företagsavtal som ger rabatt? SAS har TravelPass för 185'/år utan corporate discount. Köper man pendlarkort får man guldkort direkt. SAS resp Malmö Aviation.
Men som du säger, om man samlar flygen på ett bolag går det snabbt att flyga ihop ett eget genom att köpa biljett för varje resa. Veckopendling Visby-Umeå med SAS ger guldkort på knappt tre månader.
Den stora fördelen att hålla sig till ett bolag imho är tillgång till lounger. Lounger - SAS resp Malmö Aviation | Lounger.
Ett sätt att motivera din pappa är ju att tipsa honom om bc.se :)
 
Toppen