Senaste nytt

Aegean Gold för under 7000 kr till Sydamerika

Jenkizzz

Medlem
Bokat ARN -> en vecka i NY -> Buenos Aires (via Houston och NYC på väg dit och hem) -> Amsterdam. Bokade datum i nov/dec, resan gick på 6950kr och ger drygt 20 000 miles till Aegean. Ett överkomligt sätt att bli *G på, flygningarna sker i klass V. Det blir en del långa flygningar med United men hoppas att det ska gå bra. Någon som har erfarenhet?
 

NyfikenGrau

Medlem
Biljetten låter helt galet billig, även för economy. Det är bara att gratulera! Tror inte jag har läst om något sätt att få A3G billigare än så.
 

Dr. Miles

Expert
Glöm inte att skaffa United Mileage Plus konto om du inte har ett redan. :)

Du kan göra som palmen gjorde.
Du kan gå in i bokning genom Manage Reservations och köpa Award Accelerator.

Du bör kunna köpa ca 40.000 UA miles med din reseplan.

Med 40.000 UA miles kan du t ex flyga mellan Japan och Söderhavet t/r i Business class.
http://www.businessclass.se/forum/s...business-class-20-000-ua-miles-per-enkel.html

Du köper miles hos United Mileage Plus, men du kan fortfarande kreditera dina flygningar till Aegean Miles&Bonus. = dubbelt så bra!
 

Jenkizzz

Medlem
Glöm inte att skaffa United Mileage Plus konto om du inte har ett redan. :)

Du kan göra som palmen gjorde.
Du kan gå in i bokning genom Manage Reservations och köpa Award Accelerator.

Du bör kunna köpa ca 40.000 UA miles med din reseplan.

Med 40.000 UA miles kan du t ex flyga mellan Japan och Söderhavet t/r i Business class.
http://www.businessclass.se/forum/s...business-class-20-000-ua-miles-per-enkel.html

Du köper miles hos United Mileage Plus, men du kan fortfarande kreditera dina flygningar till Aegean Miles&Bonus. = dubbelt så bra!

Tokgillar den! Det är ju den biljetten vi har spanat på för att åka från NZ till Japan i vår!! :) När jag kollade på tillgänglighet för nu i höst så var det lite skralt med award flights så nog bra att börja spana till våren redan nu! :)
 

Alx

Medlem
Ekonomiklass är ju alltid ekonomiklass. Slitsamt för vem som helst på en long haul. Men UA är helt OK i ekonomi. Hade du redan haft ett *G hade du haft en god chans att få ett economy plus säte utan kostnad. Det ger i alla fall lite mer benutrymme.

Har du tur är flighten full så att de seatar även icke statuspax där! Fråga vid incheckningen!
 

Dr. Miles

Expert
Tokgillar den! Det är ju den biljetten vi har spanat på för att åka från NZ till Japan i vår!! :) När jag kollade på tillgänglighet för nu i höst så var det lite skralt med award flights så nog bra att börja spana till våren redan nu! :)

Observera att bonusresa Nya Zeeland till Japan är inte 20.000 UA miles per enkelresa i Business class. Det är till/från andra söderhavsöarna.
 

Jenkizzz

Medlem
Absolut, det har jag koll på! :) Några dagar sol och bad på någon av stillahavsöarna innan avgång tillbaka till Auckland och sen Japan är tanken! Att flyga ekonomi enkel till öarna kostar inte mycket från Auckland, runt 1000kr kan du komma till flera öar på deals. När man sen också har guldkortet och kan hänga på loungen innan så känns det inte så tokigt.
 
Last edited:

Jenkizzz

Medlem
Glöm inte att skaffa United Mileage Plus konto om du inte har ett redan. :)

Du kan göra som palmen gjorde.
Du kan gå in i bokning genom Manage Reservations och köpa Award Accelerator.

Du bör kunna köpa ca 40.000 UA miles med din reseplan.

Med 40.000 UA miles kan du t ex flyga mellan Japan och Söderhavet t/r i Business class.
http://www.businessclass.se/forum/s...business-class-20-000-ua-miles-per-enkel.html

Du köper miles hos United Mileage Plus, men du kan fortfarande kreditera dina flygningar till Aegean Miles&Bonus. = dubbelt så bra!

Hmm, Award accelerator kommer inte upp som ett alternativ, kan det vara för att jag inte står som huvudperson på bokningen eller för att det var en rabatterad klass? Jag var inte medlem sen tidigare så registrerade mig nu.
 

Dr. Miles

Expert
Jag vet inte om det är så att man måste vara medlem hos United Mileage Plus när man bokar på United.com, men det fungerade när jag gjorde en liknande bokning förr.

Observera att Award accelerator kan endast köpas med samma kreditkort som du har köpt biljetten.
 

Jenkizzz

Medlem
Jag vet inte om det är så att man måste vara medlem hos United Mileage Plus när man bokar på United.com, men det fungerade när jag gjorde en liknande bokning förr.

Observera att Award accelerator kan endast köpas med samma kreditkort som du har köpt biljetten.

Jag ska testa att registrera min partner och se om det fungerar på hans konto i stället, håller tummarna. Om inte det fungerar kanske det kan vara värt att mejla dem och kolla.
 
Toppen