Senaste nytt

Var finner man en trevlig bar/restaurang i Stockholm?

flapps

Medlem
Hej

Jag och fru flapps drar upp till Stockholm på en långhelg imorgon tidigt.
Normalt har jag ganska bra koll på finedining/loungebarer i huvudstaden men vill gärna prova på nåt nytt guldkorn som inte är såå "inne" som alla känner till..
Gärna i närheten av Hilton Slussen där vi tänker tillbringa vår vistelse Fre - Mån

Många tack i förväg och en trevlig helg alla goa människor..

/flapps
 

sembl

Medlem
Drink på Skrapan med fantastisk vy över stockholm från 26:e våningen. Svejk om man vill äta bastant mat, men ett ställe som serverar ännu bättre schnitzel är Moldau vid Hornstull,

Dessa är ingen fine dining tips för övrigt. Området runt slussen och söder är inte kända för sådana ställen precis. Pubologi i Gamla Stan och Pharmarium är annars två mycket kompetenta restuaranger i närheten av Slussen
 
Last edited:

flapps

Medlem
Ber att få tacka för alla fina tips.. Som vanligt så får man snabba svar :)
Verkar som Pubologi får ett besök av oss ikväll :)
Då det regnar och är noll utsikt just idag så väntar vi med skrapan tills imorgon.

Ännu en gång man får tacka / flapps
 

dino_81

Medlem
Det var iofs "inne" förr, vet inte hur det är med det nu. Men Soldat svejk är iaf min favorit på söder.

Stort plus på den! Mitt stam- och favorithak!

Enda negativa är att man ofta får vänta en stund innan bordsplacering (vilket iof avhjälps med god öl från baren) och att ljudnivån i stora salen kan vara lite för hög vilket inte underlättar normal konversation.
 
Toppen