Senaste nytt

"The game is on"... SAS PR skojar lite med Norwegian

Senator

Moderator
Plockade precis upp detta lilla instick från SAS Facebook sida:

SAS FB.JPG

Norska VG (sunkig kvällstidning, men störst) har lite vinklad story:
Slik flyr de deg hjem - eller ikke... - VG Nett om Reiselivsnyheter

Lite kul att man biter tillbaka efter Kjos alla inspel. Bra SAS!
 

fcx

Medlem
Annars brukar det vara Ryan som är snabbast på att nappa på snappa PR-poänger om aktualiteter.
Det här var dock lite mer lågmält och proffsigt :)
 

Jacob

Medlem
Helt klart lite underhållning att SAS biter tillbaka när chans ges.

SAS var nog inte överdrivet glada när Norwegian offentliggjorde de nya linjerna till Los Angeles och San Francisco, bara några månader efter att SAS själva öppnat en linje till USAs västkust.
 

Alx

Medlem
Helt klart fyndigt! :D

Men jag hade nog inte vågat vara fullt så kaxig om jag vore SAS som titt som tätt utan att skämmas tvingar passagerare ombord på sunkiga Jettime-flygplan eller varför inte ett slitet Omni Air flyg? Allt bara för att man inte har räknat med att behöva underhålla sin åldrande flotta.
 

Nystrom

Medlem
Helt klart fyndigt! :D

Men jag hade nog inte vågat vara fullt så kaxig om jag vore SAS som titt som tätt utan att skämmas tvingar passagerare ombord på sunkiga Jettime-flygplan eller varför inte ett slitet Omni Air flyg? Allt bara för att man inte har räknat med att behöva underhålla sin åldrande flotta.

Må vara att SAS har lite äldre flygplan..... Ordspråket lyder ju: "Gammal är äldst"! DY (Sveriges bästa flygbolag om man får tro reklamen....) åstadkommer ju inte ens i närheten med sin betydligt modernare flotta....

Väntar med spänning på DY nästa reklamkampanj "Extrapris på sovsäck och liggunderlag om du åker IC med oss"
 

Alx

Medlem
Må vara att SAS har lite äldre flygplan.....

Väntar med spänning på DY nästa reklamkampanj "Extrapris på sovsäck och liggunderlag om du åker IC med oss"

Lite äldre flygplan är väl ändå en underdrift?? ;)

Det vore riktigt underhållande om DY hade haft en sån reklam! Liksom SAS skulle kunna ha följande reklam: Bryr du dig inte alls om vilken komfort du får ombord flyg Omni Air, Jettime eller något annat som SAS väljer att kalla "SAS" för dagen!
 

Magino

Medlem
Det vore riktigt underhållande om DY hade haft en sån reklam! Liksom SAS skulle kunna ha följande reklam: Bryr du dig inte alls om vilken komfort du får ombord flyg Omni Air, Jettime eller något annat som SAS väljer att kalla "SAS" för dagen!

Detta fallerar tyvärr då DY inte har världens bästa komfort dem själva
 

Alx

Medlem
Detta fallerar tyvärr då DY inte har världens bästa komfort dem själva

Hur menar du nu? Vad har DY med en SAS kampanj att göra?

Det jag försökte förtydliga var hur pinsamma jag tycker att båda flygbolagen har blivit. Båda är ju pinsamma lågkvalitetsflygbolag!! Varför då kasta sand i lågkvalitetssandlådan?! Verkar väl mest skadligt för de båda?!
 
Toppen