Senaste nytt

Dålig hygien på maten i BA Galleries First och Concorde Room i London

Dr. Miles

Expert
Jag har kopierat några inlägg om hygienproblemet i BA Galleries First och Concorde Room till en separat tråd.

En nyhetsartikel på The Scotsman.
The Scotsman skrev:
The Scots-founded firm which runs British Airways’ first class lounge at Heathrow airport has been ordered to make improvements by the Food Standards Agency after scoring two out of five in an inspection.


BaxterStorey was rated as “poor” for food hygiene and safety in the terminal five lounge, analysis of the inspection report by the local Hillingdon Council on the scoresonthedoors.org.uk website shows.

Poor is classed as “some major non-compliance with statutory obligations – more effort required to prevent fall in standards”.
British Airways Heathrow lounge service "poor" - The Scotsman
 

kristerj

Medlem
Jag fick akuta kräkningar ombord på planet ett par timmar efter jag ätit i Galleries First. :( Det var i somras när jag flög till Miami. Det positiva var att personalen ombord var väldigt hjälpsam och jag tillfriskande när magen tömts på sitt innehåll.
BA måste rätta till detta omedelbart. Det var flera restauranger som fick underkänt på T5, bl Planefood
 

Kricka

Medlem
Tur att jag inte läste detta igår kväll innan jag åt en god burgare på Galleries First..!
Har inte haft några andra problem än trötthet p.g.a. det tog mig nästan 24 h med BA
dörr till dörr från Peking igår.
 

JensE

Medlem
Jag var där precis efter BaxterStorey tog över och det var en klart märkbar försämring mot tidigare catering.
Dock så tycker jag det blivit bättre med tiden, men det hela är helt klart ett stort fiasko.
 
Toppen