Senaste nytt

Återbetalning av skatter och avgifter med awardbokning

Najk

Medlem
Om jag har en awardbokning med EB på SAS och avbokar den, får jag även tillbaka avgifter och skatter?
 

Alx

Medlem
Ja det får du! I alla fall var det så för något år sedan när jag senast avbokade en awardresa.
 

MrB

Medlem
Har samma erfarenhet som Alx. Dock har det vid några tillfällen krävts mer än ett samtal till kundtjänst för att återbetalningen skall verkställas....
 

Najk

Medlem
Det låter kanon!
Då ska jag boka en resa till hösten som verkar ok datum, men då gör det ju inget om jag behöver boka om senare.
 

Agö

Medlem
Kapar tråden:

Har precis avbokat en awardresa och fått standardsvaret:

Vi har idag återbetalat avbokad resa med bokningsreferens XX . Beloppet återförs till samma kortnummer som användes vid köpet av resan. Det tar normalt 3-5 bankdagar innan beloppet visas på ditt konto.

Är din resa betald via Bank Online (Internet Bank) blir beloppet överfört till ditt konto efter 1 dag.

För frågor angående exakt när beloppet finns på ditt konto, hänvisar vi dig till kortutgivaren.

Har du betalt din resa med SAS Credits så kommer beloppet återföras till ert SAS Credits konto.

Med vänlig hälsning,

SAS

Nu till frågan: jag spärrade för en vecka sedan det DIners-kort jag betalade skatter och avgifter med. Har sedan dess fått ett nytt Diners-kort som jag nu använder (med nytt kortnummer). Hur fungerar det med återbetalning i sådana fall? Måste jag vara proaktiv här och ta kontakt med SAS eller tror ni att återbetalning finner sin väg hem? Jag reagerar mest på kortnummer i SAS svar.
 

NotRyan

Medlem
Kapar tråden:

Har precis avbokat en awardresa och fått standardsvaret:



Nu till frågan: jag spärrade för en vecka sedan det DIners-kort jag betalade skatter och avgifter med. Har sedan dess fått ett nytt Diners-kort som jag nu använder (med nytt kortnummer). Hur fungerar det med återbetalning i sådana fall? Måste jag vara proaktiv här och ta kontakt med SAS eller tror ni att återbetalning finner sin väg hem? Jag reagerar mest på kortnummer i SAS svar.

Jag skulle fråga Diners (SEB) först... Om dom säger att en återbetalning till ditt gamla kortnummer kommer att gå fel, då kontaktar du SAS...

Mvh
/NotRyan
 

Johan_G

Medlem
En annan fråga men relaterat till skatter och avgifter. Ungefär hur snabba är SAS på att dra skatter och avgifter när man bokar en awardresa? Jag har bokat i Augusti och kan inte se att de har dragit än, ska kanske tillägga att även jag fick nytt kort härom veckan. Behöver jag vara orolig för att min awardresa brinner inne på något sätt?
 

Flood

Medlem
För mig har de dragit direkt, så det har synts på AMEX efter en dag eller tre. Har de dragit poängen för dig?
 

Johan_G

Medlem
Poängen drogs omedelbart, jag fick bekräftelsemail med bokningsnummer och om jag loggar in på SAS hemsida kan jag plocka upp bokningen och titta på den.
 
Toppen