Senaste nytt

Kostnad för Eurobonusresa till Los Angeles

Har jag räknat rätt här att detta blir give or take, 110k t/r? + lite skatter och avgifter

Fri, Jan 10 ARN to LAX (2-Stops) 19h 34m FCY (ARN-FRA-ORD-LAX)
Scandinavian Airlines SK635 Business
United Airlines UA906 Business
United Airlines UA683 Economy


Sun, Jan 19 LAX to ARN (2-Stops) 16h 58mFCY (LAX-SFO-CPH-ARN)
United Airlines UA591 Business
Scandinavian Airlines SK936 Business
Scandinavian Airlines SK1424 Economy

Har väl en känsla att dom kommer gnälla på medlemsservice men ja..
 

FF#1

Medlem
Det borde väl inte bli nått gnäll för en sån bokning?

Boka på och sen närmare avresa så tar du en titt om det finns bättre biljetter.
 

NotRyan

Medlem
Tänkte om det skulle bli mer för man inkluderade united-flighter helt plötsligt men perfekt! tack för svar.

Du har rätt på ett sätt, men ändå inte... OM SAS skulle flyga till LAX (och du hade bokat enbart med dom) så skulle du fått betala 100K, men då inte SAS flyger dit så måste du flyga minst ett ben per väg med United (eller något annat *A-bolag, US, LH etc...). Då blir det en Star Alliance-award och därmed lite dyrare, 110K.

Det där är ju en helt vanlig awardresa, så jag ser inte heller varför någon skulle gnälla...

Mvh
/NotRyan
 
Last edited:

Svante

Medlem
Ställer nu en fråga lite hörande till SAS-CHART:
Den är ju lite glädjevisande tror jag.
Någon som vet hur mycket "extra" det blir om man behöver byta i en annan "kontinent"? Dvs tex ABV-FRA-GRU? Det blir väl knappast "bara" 150.000 poäng???
 

Dr. Miles

Expert
Ställer nu en fråga lite hörande till SAS-CHART:
Den är ju lite glädjevisande tror jag.
Någon som vet hur mycket "extra" det blir om man behöver byta i en annan "kontinent"? Dvs tex ABV-FRA-GRU? Det blir väl knappast "bara" 150.000 poäng???

Om du passerar en tredje zon, behöver du att betala för dyraste bonusresa poängen.
 

Svante

Medlem
Eh? Ok, inte riktigt med på hur du menar...

Enligt tabellen:

ABV-FRA-ABV skulle bli 90.000 i C, FRA-EZE/GRU-FRA skulle bli 140.000 i C,

Så vad blir då ABV-FRA-EZE/GRU-FRA-ABV??? Blir det "bara 150.000 enligt tabellen???
 

Svante

Medlem
Ok,
Tack för svaret och jag är lycklig om så är fallet.
Men varför skriver de då:

In some cases, there are no direct Star Alliance flights within a zone or between two zones, so you must transit in another zone, which could make the award trip more expensive. Transfer may never be made in a zone more expensive than the destination zone.
 
Toppen