Senaste nytt

Erfarenheter av Varbergs Stadshotell & Asia Spa

Jag åt lunch på Varbergs stadshotell i somras och var positivt förvånad. Vi brukar spendera somrarna på västkusten: Falkenberg, Göteborg och Mollösund.

Det lutar åt några dagar i Varberg nästa sommar. Någon som har erfarenheter av hotellet?
 

johan_fbg

Medlem
Jag har besökt deras spa några gånger och är klart nöjd med upplevelsen. Har endast brukat deras "bara-vara", alltså fri tillgång till spa och pass i fyra timmar för 395:- vilket var mycket prisvärt.

Har tyvärr inget att säga om hotellupplevelsen men vet att Varbergs Kurort och Strandbaden i Falkenberg är fina alternativ lite närmre havet!
 

Gnagel

Medlem
Håller med om omdömet om Strandbadens restaurang som även överraskade positivt när jag och sambon var där i somras. Också den andra restaurangen med lite ambitioner nere vid Skrea strand, Ocean, håller bra klass tycker jag.
 
Last edited:
Jag måste slå ett slag för Hotell Gästis i Varberg och dess systerhotell hotell Havanna. Det förstnämnda har det "välkända" Leninbadet, som är en replika av Leninbadet i St Petersburg. Ett grymt mysigt hotell där man bara kan vara. Nackdelen är ju självklar, inte knutet till något program. Ibland kan det dock vara värt att strunta i poänginsamlingen!
 

mash

Medlem
Jag måste slå ett slag för Hotell Gästis i Varberg och dess systerhotell hotell Havanna. Det förstnämnda har det "välkända" Leninbadet, som är en replika av Leninbadet i St Petersburg. Ett grymt mysigt hotell där man bara kan vara. Nackdelen är ju självklar, inte knutet till något program. Ibland kan det dock vara värt att strunta i poänginsamlingen!

Jag tycker mycket om både Gästis och Havanna och bor ofta där när jag är i Varberg, trevlig personal och personliga rum. Dessutom ingår ju middagsbuffe med svensk husmanskost på kvällarna vilket är ett trevligt alternativ till att gå ut på restaurang varje kväll, speciellt om man är där ensam.

Angående Varberg Stadshotell, när ni bokar rum försök få rum i den nyare delen, gärna ett boutiquerum, dom är i mitt tyckte avsevärt fräschare och trevligare än standardrummen i huvudbyggnaden.
 

Lufthavne

Ny medlem
Har haft problem med att kunna logga på forumet in men nu så!
Jag bodde där i deras bästa rum, boutique prestige förra året. Fick först ett rum med utslitna kablar till Marantz receivern därför fick jag varken musik eller ljud från någon utav 40-46" Samsung Smart tv apparaterna att fungera. Gick tillbaka till receptionen där jag fick ett nytt rum i samma klass. Lämnade väskorna och hämtade champagnen i det gamla rummet.
Det här sägs vara nyrenoverade rum, men de har redan sina skavanker. Glasdörren till toaletten gnisslade enormt starkt, lät den här vara öppen för det mesta eller stängde jag den fort vid behov. Dörren till skåpet som minibaren står i hade någon bestämt sig för att plocka bort.
Örngott och lakan är bekvämare än på andra hotell, de känns mjuka och inte lika sträva som allt för många sängkläder är på olika hotell. Även kuddar och sängen i sig är en av de mest bekvämaste jag har sovit i.
Temperaturen är möjlig att ändra till en behaglig nivå via en panel från schneider electric om jag inte minns fel. En del rum har en schäslong som det rummet jag hade, en del andra en mindre soffa.

Kvinnan i receptionen är väldigt trevlig och hjälpsam men verkar vara en ung nybörjare i branchen. Jag fick flera gånger säga åt henne att tala högre i med att hon i stort sett viskade till mig fastän vi var ensamma i entrén. Försökte be om en uppgradering till en svit men det gick tydligen inte att ordna fastän min Diamond status, kan ju dock varit bokat i de rummen men men. I varberg har man inte mycket att välja på om man ska bo någorlunda fint. Tittade på hotell gästis hemsida veckan innan men fick gåshud när jag fick syn på alla tavlor på väggarna. Det ser ut som de försökt täcka varenda kvadratmeter med mattor och tavlor, det är tyvärr ingenting som fungerar för mig.

Som ovanstående skriver, boka de nyare rummen i boutique kategorin. För den som önska bo mot torget bokar man en utav sviterna. Kan tyvärr inte uttala mig varken om room-service, restaurangen eller poolen då jag sov över i Varberg väldigt kort över natten för att fortsätta min resa morgonen därpå. Men det här är ett av de bästa hotell i Sverige i min smak för inredning bara man bokar ett boutique rum. Det är väl värt ett besök!
 
Last edited:
Toppen