Senaste nytt

Uppgradering på gruppresor

WCFCP

Medlem
Hejsan!

Ska åka på resa med klassen nu och det blir med SAS vi åker. Självklart så bokas resan som en gruppbokning, min fråga är då om jag kan uppgradera min biljett från Economy till Business? Har nämligen lite eb-poäng som måste spenderas..Tänkte om det går att uppgradera innan gaten så att jag vet helt säkert om jag blir uppgraderad.

Tacksam för hjälp! :)
 

Jacob

Medlem
Beror på vilken sträcka du åker.

Men sen är det frågan om det uppskattas av de övriga att du uppgraderar om ni reser tillsammans i en grupp.
 

WCFCP

Medlem
Det är väl just därför man vill uppgradera just denna resa :cool:

Hahaha that's the spirit! ;)

Nej men skämtåsido så spelar inte det någon större roll då det endast handlar om en flygning inom Europa, ARN - BCN.

Datumet är inte spikat men ska tydligen vara någon gång i februari och vi ska boka snart (inom 1 vecka). Kan det gå att göra det? Och det kostar väl bara 10 000 poäng per sträcka också? Dvs. 20 000 totalt?
 

joemume

Medlem
Det beror ju också på vilken typ av uppgradering. Jag tror G är ok för points upgrade, men optiontown, om resan är bokad med samma PNR, går ej. Eller så här: Det fungerar, men då måste du betala för samtliga resenärers uppgradering (inom samma PNR). :D
 

joemume

Medlem
Oj, jag visste inte att man måste uppgradera alla i en och samma PNR via Optiontown.

Ja, tyvärr. Det är en av de extra mörka sidorna med Optiontown. Vi gör ibland bokningar för 3-4 personer på samma PNR och då åker man på detta. Så om man gillar Optiontown för IC-flighter så se till att få unika PNR. :D
 

Dr. Miles

Expert
Ja, tyvärr. Det är en av de extra mörka sidorna med Optiontown. Vi gör ibland bokningar för 3-4 personer på samma PNR och då åker man på detta. Så om man gillar Optiontown för IC-flighter så se till att få unika PNR. :D

Tack för infon.

Stor nackdel med olika PNR för ressälskapet är, att det finns risk att bli ombokad till olika flighter när original flyg har blivit inställt.

Detta hände när jag och mina vänner reste och hade olika PNR(mina vänner hade betalda biljetter, jag hade award biljett).
SAS flyg från Tokyo var inställt och jag blev ombokad till flighten dagen efter, medans mina vänner blev ombokade till ANA flight till London och sedan vidare till Stockholm med SAS samma dag.
Jag gick till SAS agent och påpekade detta, så fick vi ombokade till samma flight.

Så det är bra att komma ihåg det.
 
Toppen