Senaste nytt

Hjälp hitta deal ex-Bangkok i business class eller första klass

Aerophobia

Medlem
Tja! Jag kommer att befinna mig i Thailand i oktober. Jag letar efter deals ex-BKK, eller från närliggande stad i sydostasien, i C eller F under just denna period. Om ni vet något så får ni mer än gärna säga till.
 

henrik l

Medlem
Tror att du betalar ca 7 papp för BKK-HKG med TG F, ligger m a o i paritet med Emirates till HKG. Men jag tror inte att du kan mixa klasserna till med TG till HKG. Flyg ut från BKK runt 16, då har du tid loungen och kan testa gamla F och tillbaka tar du 380'n från HKG.
 

Aerophobia

Medlem
6500 till och med. Ja, jag funderade först lite på EK t.o.r. sen började det dra åt att åka både EK och TG. Men jag vill ju ha TG på ditvägen så jag får testa loungen i BKK. Men då missar jag Thais nya första klass om jag inte tar morgonflyget, och det går ju bort då det inte finns tid för loungen. Det är som att åka BA F och skita i CCR. Det lutar nu åt TG, så jag försöker intala mig att EK:s plastiga guldimitationer bara är smaklösa, och att jag egentligen kan klara mig från att duscha på 10.000 meters höjd. Sen utgår jag från att Dompan smakar likadant oavsett vilket plan man väljer. Hur är gamla F på Thai jämfört med nya?

Har någon här erfarenhet av TG:s Royal First Lounge på Suvarnabhumi? Är den lika trevlig som Concorde Room? Hur svårt är det att paxa ett av "privatrummen"?
 

henrik l

Medlem
6500 till och med. Ja, jag funderade först lite på EK t.o.r. sen började det dra åt att åka både EK och TG. Men jag vill ju ha TG på ditvägen så jag får testa loungen i BKK. Men då missar jag Thais nya första klass om jag inte tar morgonflyget, och det går ju bort då det inte finns tid för loungen. Det är som att åka BA F och skita i CCR. Det lutar nu åt TG, så jag försöker intala mig att EK:s plastiga guldimitationer bara är smaklösa, och att jag egentligen kan klara mig från att duscha på 10.000 meters höjd. Sen utgår jag från att Dompan smakar likadant oavsett vilket plan man väljer. Hur är gamla F på Thai jämfört med nya?

Har någon här erfarenhet av TG:s Royal First Lounge på Suvarnabhumi? Är den lika trevlig som Concorde Room? Hur svårt är det att paxa ett av "privatrummen"?

Det finns säkert många andra som har en högre besöksfrekvens på båda ställen. Men om du håller i minnet att jag är BA-anhängare och att jag antagligen kommer att göra några galna flighter i vår för att behålla BAEC-gold, på den lägre kvalgränsen visserligen, så inser du att min bedömning inte är så biased:D Jag har spenderat ca 3 h på varje ställe (CCR och TG F-lounge). Men jag rankar ändå TG F-lounge som bättre utifrån mina upplevelser. Du har golfbilen från security genom c-lounge bort till F-lounge, du har 1 h thaimassage och jag fick dessutom ett eget litet rum när jag var där. Jag bad inte om det men blev placerad där. Misstänker att trycket inte var så hårt när jag dit runt 13. Jag hade tyvärr lite lite tid för att utforska deras mat- och dryckesutbud, så där kan jag inte jämföra med CCR, men när jag kom till HKG, så var det också golfbil från ankomst till immigration. Jag dyrkar ju CX, men CX har inte så mycket att sätta emot TG när det gäller den totalupplevelse på marken, är min ståndpunkt, även om CX F-lounge är bra, men dom har ingen dedikerad F-lounge.

Så om du funderar på att ta BKK-HKG t&r med TG F, så rekommenderar jag att du tar flighten runt 4 på em från BKK. Då hinner du uppleva F-loungen. Skippa frukost på hotellet, om du nu inte käkar frukost kl 7:D, och dra direkt ut till Suvarnabhumi för att maxa loungeupplevelsen. Du får även möjlighet att testa TG's gamla F. Den är inte dålig, F är alltid F. Välj sedan hur lång tid du vill spendera i HK, men minst en övernattning och välj något av RoBRoy's tips för att uppleva HK. Har du aldrig varit i HK så kan ett tips vara att kombinera Star Ferry och Ozon i ICC. Dagen därpå rasslar du ut till flygplatsen och tar A 380 tillbaka till BKK 13.25.

"Mitt rum" i F-loungen på BKK. Ni ser väl BC-taggen på ryggan där borta:D
IMG_0968.JPG
 
Last edited:
Toppen