Senaste nytt

Finns det någon här som betalt med pengar för en första klass biljett?

Är det någon här som betalt med pengar för en F biljett. Jag har nu följt med ett tag och ser att det är många monkey pax som uppgraderar till F, och härom dagen stod det att LH skulle stoppa uppgrade till F om man inte var Honor om jag kommer ihåg rätt. Min undran är när jag sist var i PVG så flög jag med LX (Betalt cach) från Arn, hela SAS hallen och loungen log när jag kom och bättre blev det eftersom jag fick en öl när jag kom ombord(Frågade). Men fråga är när vi landade i PVG så kom en liten tös och hämtade mig, bara jag blev hämtad dom andra 3 i F fick klara sig själva, jag dessutom igenom diplomat/VIP. Hem var det samma sak manen före mig i checkin fick klara sig själv, mig hämtade dom och tog mig till loungen. ÄR det så att har man uppgrade så får man inte denna service , NÅGON som vet.
 

A380*G

Medlem
Är det någon här som betalt med pengar för en F biljett. Jag har nu följt med ett tag och ser att det är många monkey pax som uppgraderar till F, och härom dagen stod det att LH skulle stoppa uppgrade till F om man inte var Honor om jag kommer ihåg rätt. Min undran är när jag sist var i PVG så flög jag med LX (Betalt cach) från Arn, hela SAS hallen och loungen log när jag kom och bättre blev det eftersom jag fick en öl när jag kom ombord(Frågade). Men fråga är när vi landade i PVG så kom en liten tös och hämtade mig, bara jag blev hämtad dom andra 3 i F fick klara sig själva, jag dessutom igenom diplomat/VIP. Hem var det samma sak manen före mig i checkin fick klara sig själv, mig hämtade dom och tog mig till loungen. ÄR det så att har man uppgrade så får man inte denna service , NÅGON som vet.

Senator gjorde det i somras. Ca 25-30 kSEK London-US r/t!
 

A380*G

Medlem
Min fråga är får upgrade samma service som cach payer, i mitt fall var det inte så.!!

Din fråga var även (första raden) om det är någon som betalar F med cash. :p

Jag har flugit USDM F med LX och fick samma service som du, så det är nog dagsformen som avgör.

Upgrades är tillgängligt men det är awards som bara SEN/HON kan boka på LX from 1 jan 2014.
 
Fel av mig, men vad är USDM?? Jag är helt novice på allt detta, men sedan slutet på Sept. förra året och till 3-Aug i år har jag satt mig på ett nytt SAS flyg i Business 97 gånger.
 

Senator

Moderator
Jag är ledsen Thomas Björklund, men vad är frågan? Jag har lite svårt att förstå vad du vill? :)Jag köpte en Förstaklassresa mellan LHR och ATL i somras: utresa med Lufthansa till IAD från FRA och hemresa med Swiss från ORD till LHR. Vad är det du vill veta?
 

henrik l

Medlem
Fel av mig, men vad är USDM??.

Mil/poäng man köper från US-airways. Köper man fullt vid kampanj betalar man ca 1750 USD och kan flyga first till Asien fram och tillbaka. Så i somras blev jag både hämtat och lämnad i lounger, passerade köer, samt fick åka golfbil i stället för att promenera. Trots att jag betalat en bråkdel av priset för en F-biljett.
 

rob74

Medlem
Köpte F med Emirates på AKL-MEL i januari.
Lite över 6.000 kr enkel.
I övrigt har jag bara flugit F för miles. (SAS EuroBonus och US Airways Dividend Miles).
 

David

Medlem
Köpte F med Emirates A380 HKG-BKK i vintras, returen gick i C. Ca 5800 hkd vill jag minnas. Annars är det point upgrade/award som har hjälpt mig till kabinen längst där framme. :)
 
Toppen