Senaste nytt

Stämmer det verkligen? Kan man inte boka SAS Stockholm-München via Göteborg

Traveller

Medlem
Pratar just med SK kundtjänst och enligt dom går det inte att boka ARN-GOT-MUC-ARN på en och samma biljett?? Är rätt säker på att jag gjort det förut. Någon som har koll på om det är kundtjänst som inte kan eller??? Resan skall ske den 4 sept med retur till ARN den 5 utan GOT. Tilläggas skall att benet GOT-MUC är LH.
 

Dr. Miles

Expert
SAS fare rules ser ut så här. (= du kan inte flyga via Göteborg)

/WITHIN THE EASTERN HEMISPHERE/
1. STO-CPH-MUC
2. STO-OSL/CPH-MUC
3. STO-MUC

Om du köper som Lufthansas biljett kan du flyga via Göteborg.

/WITHIN THE EASTERN HEMISPHERE/
1. STO-GOT/CPH-LH/4U-VIE/STR/NUE/MUC/LON/HAM/HAJ/FRA/DUS/CGN/
BRU/BER-LH/4U-MUC
2. STO-LH/4U-VIE/STR/NUE/MUC/LON/HAM/HAJ/FRA/DUS/CGN/BRU/BER-
LH/4U-MUC
3. STO-GOT/CPH-LH/4U-MUC
4. STO-LH/4U-MUC
 

agehall

Medlem
Expertflyer tycker iaf att det finns en IATA-fare ARN-MUC som har nog med miles för att passera GOT.

Tittar man på SK-fares så verkar iaf JSERTY tillåta

/WITHIN THE EASTERN HEMISPHERE/
1. STO-OSL/GOT/CPH-HAM/FRA/DUS/BER-SK/LH-MUC
2. STO-HAM/FRA/DUS/BER-SK/LH-MUC
3. STO-MUC

Där alt 1 verkar vara vad du behöver.

Edit: SSERTY har samma routingregler och är billigare än JSERTY.
 
Last edited:

Traveller

Medlem
Precis.. och jag har också kollat men SAS kundtjänst säger nej. Nu har det "åter igen" gått 28 minuter i den här kundtjänsten och de senaste 7 minuterna har jag väntat på att kvinnan skall komma tillbaka. Det gör mig så irriterad - blir inlägg i SAS kundtjänst tråd.
Nu säger hon att jag skall ringa en resebyrå istället för SAS kuntjänst kan inte sälja biljetten utan att prissätta sträcka för sträcka... SAS kan inte heller sälja mig en Göteborg- Munchen- Göteborg.
Vart är världen på väg.

SUCK!
 
Last edited:

agehall

Medlem
Lysande! Inte nog med att du själv tar reda på exakt vad de ska sälja dig, de vägrar då sälja det till dig men någon obskyr ursäkt.

Jag tror du behöver vifta lite mer med kortet, somebody didn't get the memo about Pandion service.
 
Toppen