Senaste nytt

Barack Obama och Air Force One på Stockholm/Arlanda

jtq

Medlem
Någon som vet om det går att planespotta på Arlanda eller annan närliggande bra plats på onsdag? Vore kul att se Air Force One
 
Jag hade planer på att ta mig till Arlanda som den planespotter jag är men när jag läst på spottingforum och Swedavia så har dom i princip stängt av det mesta..

Dom skulle dock "göra vad dom kan" för att tillmötesgå spottingbehovet.

Avspärrat:

  • Hela ramp M
  • Genvägen mellan de östra och södra delarna av flygplatsen via bana 3-området
  • Bana 3
  • Brandstation Öst. Bussverksamheten vid brandstationen omlokaliseras tillfälligt
 
Last edited:
Jag hade planer på att ta mig till Arlanda som den planespotter jag är men när jag läst på spottingforum och Swedavia så har dom i princip stängt av det mesta..

Dom skulle dock "göra vad dom kan" för att tillmötesgå spottingbehovet.

Air Force One är högrisk-objekt och jänkarna tar inga chanser - det lär bli svårt att komma nära!

Uppdatering 2013-09-04 - så svårt var det inte:

[video=youtube;pPWve0f9PD8]http://www.youtube.com/watch?v=pPWve0f9PD8[/video]
Filmat av Malin Selander
 

Adamsson

Medlem
Jag kommer att vara på Arlanda på onsdag morgon/fm/dag och funderar på att stå vid terminal 2, längst ut efter ingång C för att om möjligt kunna få en skymt/fotografera maskinen.
 
Någon som vet vilken bana det "förmodligen" blir? Tänkte om man skulle chansa lite och traska ut i skogen med stövlarna på och eventuellt upp i ett träd.

Fast det lutar nog åt att jag skippar trots allt. Kommer fler tåg på "enklare" ställen än lilla Arlanda.
 
Toppen