Senaste nytt

Tips på restauranger i Boston?

Svenska73

Medlem
Ska till Boston i slutet av september på en konferens. Första 3 dagarna blir det Back Bay och sedan Convention Center. Har reservation på Mistral men annars har jag inget bokat. Några andra tips?
 

Mr.T

Medlem
Legal Seafood tycker jag är riktigt bra, helt ok priser och maten är fantastisk, finns ett par olika restauranger, det ligger in vid vattnet. Även där finns det en sjömat restaurang som börjar på Shark ..., glömt bort vad den heter ligger lite längre ut riktigt fantastisk mat :)
 

rvarttinen

Medlem
Legal Seafood tycker jag är riktigt bra, helt ok priser och maten är fantastisk, finns ett par olika restauranger, det ligger in vid vattnet. Även där finns det en sjömat restaurang som börjar på Shark ..., glömt bort vad den heter ligger lite längre ut riktigt fantastisk mat :)

1+ från mig på dessa Legal Seafood:s. De finns lite var stans i stan'.

Kan också slå ett slag för Legal Test Kitchen (varför dettta "legal"?) - bra mat, trevlig stämning och många 'locals': LTK Bar and Kitchen

The Barking Crab (Waterfront Seafood Restaurant in Boston & Newport, RI | The Barking Crab ?) var också rätt roligt ställe. Mer av mängd än kvalitet. Och, stooora Bloody Mary:s langas ut (jag var där en lördag fm).

Har ett litet reportage på g om min vistelse i Boston, det är del tre i ett lite längre reportage om resan dit och tillbaka. Har bara inte hunnit pga mycket och intensivt arbete efter semestern. Då planerar jag att skriva lite om Seaport Boston Hotel, W Boston, några av restaurangerna och en del annat - bland annat ett besök på ICA.
Ja, det blir lite bildmaterial ...

P.S. Utbudet av bra öl i Boston är väl allmänt känt ... det finns många bra lokala sorter, förutom Samuel Adams & Boston Lager. //D.S.
 
Toppen