Senaste nytt

Snabba på registrering av segment/poäng för att bli EBG?

Lallarn

Medlem
Hej,

Jag gör mitt 35:e internationella segment idag med SAS för denna intjäningsperiod, och undrar lite om det finns något sätt att snabba på registreringsprocessen för att kunna utnyttja EBG-fördelarna på söndag? Flyger OSL - ARN idag fredag, och hem igen på söndag, och då skulle det ju sitta fint med lite lounge-fest innan avgång. Det brukar ta rejält med tid för att få segment/poäng ackrediterade till mitt EB-konto, så om vanliga takten gäller blir jag nog först EBG i slutet av nästa vecka (jag har ex. ett segment från i söndags som fortfarande inte ackrediterats mitt konto, trots att det första segmentet i den resan (1. TXL-CPH, 2. CPH-OSL) registrerats).

Vad säger ni, kan man ringa kundtjänst eller kan jag lika gärna ge upp och vänta snällt?
 
Jag väntar fortfarande på poäng från en resa i juni som nu skulle ge mig EBS. Har skickat in om de men de verkar ta lång tid... Allt va på grund av att SAS flygningen va sen och dom bokade om mig.
 

olsson

Medlem
Det skadar inte att slå ett samtal, men jag skulle inte vara optimistisk inför ett trevligt (få EBG) svar.
 

Lallarn

Medlem
Jepp, 35 för oss som bor i Norge, det tackar jag för.

Skall även meddela att jag fick min "innestående" resa från förra söndagen samt fredagsresan (nr 35) registrerade inatt, så nu är jag äntligen EBG! Jag tror aldrig min fredagsresa (igår alltså) hade registrerats idag om det inte vore för min söndags-resa som fortfarande inte var registrerad. Hur som helst, firar imorgon på SK0495 och värmer upp med lite lounge!
 
Toppen