Senaste nytt

Flera Amex kopplade till samma Eurobonus?

Rosetown

Medlem
Är ny medlem i Eurobonus och har några frågor:

Funkar det att min fru som inte har Eurobonus ansöker om ett AMEX där poängen går in på mitt Eurobonus konto? Kan då både värvningspremie och introduktionspoängen gå till samma kort, dvs 18 000 poäng?

Om vi använder båda korten och spenderar 150K på båda korten borde vi väl får två stycken 2-4-1 vouchers?

Jag är ganska ny på Eurobonus, men finns det någon nackdel att ha separata Eurobonus konto och inte få in bådas poäng på ett Eurobonuskonto, vid exempelvis användning av 2-4-1?
 

tourist

Medlem
Funkar det att min fru som inte har Eurobonus ansöker om ett AMEX där poängen går in på mitt Eurobonus konto?

Nej. SAS EB AmEx är personliga. Det enda du kan göra är att ta ut ett (gratis) Additional Card i ditt eget namn och lämna över det till henne tillsammans med pinkod. Vilket så klart inte är meningen att man ska göra. Och det ger ingen extra introduktionspoäng, och inte möjlighet till fler 2-4-1, utan endast fördelen att det trillar in EB-poäng på inköp som hon gör när inte du är med och kan använda ditt kort.

För SAS MasterCard kan din fru ha ett (billigt, 95:) Point Earner Card som ger poäng till ditt konto. Men inte heller där får ni extra signup-poäng.

Varför har din fru inget EuroBonus-konto? Flyger hon aldrig?
 

FFS

Medlem
Hej och välkommen!
Utan att ha läst avtalstexten så skulle jag säga att det bara går att knyta ett AMEX till sitt eget Eurobonus-konto.
Du kan få ett extra AMEX-Eurobonuskort, men det kommer att stå på samma person som ha det första kortet.
 
Last edited:

Rosetown

Medlem
Tack för svaren. Om min fru skaffar ett AMEX och får en 2-4-1 voucher och inte själv har skrapat ihop så många EB poäng (bara via AMEX och ej egna resor), kan man då använda poäng från mitt och hennes EB konto för att boka 2-4-1 resan?
 

Dr. Miles

Expert
Tack för svaren. Om min fru skaffar ett AMEX och får en 2-4-1 voucher och inte själv har skrapat ihop så många EB poäng (bara via AMEX och ej egna resor), kan man då använda poäng från mitt och hennes EB konto för att boka 2-4-1 resan?

Om du råkar att vara en spanjor och har ett namn t ex Jose Maria Larsson och din fru heter Maria Larsson kan båda av er kreditera er flight till ditt konto, förutsatt att ni har bokat era biljetter med Maria Larsson och du har registrerat ditt konto som Maria Larsson. :)
 
Toppen