Senaste nytt

Hinner jag med connection på Dallas DFW?

Ankomst DFW 14.05 från LHR
Avgång DFW till PTY 15.30

Finns inga andra alternativ utan vill jag har mer tid får jag routa via JFK/MIA istället men det ger mindre EQM så det känns inte aktuellt.

Hur är det vid den här tiden på DFW i December?
 
Last edited:
Hittade det här på flyertalk.

I connected Int'l-->Domestic on AA through Dallas a few days ago, landing around 6 pm.
From walking off the plane to getting to the gate for my next flight took about 75 minutes.

Frågan är hur kön är för non-US citizens och på förmiddagen?
 
Var där i april och gång från gaten till immigration och tillbaka till airside tog cirka 45 min. Antar att du hamnar i OneWorld terminalen vilken är stor och bra planerad.
 

JensE

Medlem
Jag tycker det fungerar bra i Dallas, har aldrig tagit mer än 15 minuter för mig. Brukar få vänta ett tag innan väskorna kommer ut på baggagebandet. Tullen snabb också.
Reset du på en biljett så skulle jag inte oroa mig alls, men om du kör på 2 så skulle inte jag chansa även om det brukar gå fort för mig.

Sedan hjälper det mycket att sitta i de främre kabinerna. Längst bak i bussen upplever nog säkert en timma.
 

Senator

Moderator
Om du har det på samma bokning borde det inte vara något problem i alla fall då det verkar vara en godkänd connection
 

Tommy

Medlem
Jag landade i Dallas med qantas från Sydney i januari och var bland de första av men det tog 45min att komma igenom passkontrolen 2 pers i burarna 1 läste den andra tog det mycket lugnt, det var många upprörda personer i köerna.
Väldigt tråkigt efter en lång och skön flygning.
 
Toppen