Senaste nytt

Vilka Accor hotellkedjor har du testat?

Vilka Accor hotellkedjor har du testat?

  • Sofitel

    Votes: 30 51,7%
  • MGallery

    Votes: 10 17,2%
  • Pullman

    Votes: 14 24,1%
  • Grand Mercure

    Votes: 9 15,5%
  • The Sebel

    Votes: 0 0,0%
  • Novotel

    Votes: 42 72,4%
  • Suite Novotel

    Votes: 2 3,4%
  • Mercure

    Votes: 33 56,9%
  • Adagio

    Votes: 2 3,4%
  • Adagio Access

    Votes: 0 0,0%
  • Ibis

    Votes: 42 72,4%
  • Ibis Styles

    Votes: 9 15,5%
  • Ibis Budget

    Votes: 3 5,2%
  • Hotel Formule 1

    Votes: 10 17,2%
  • Hotel F1

    Votes: 4 6,9%
  • Thalassa sea & spa

    Votes: 2 3,4%

  • Total voters
    58
  • Poll closed .

Jacob

Medlem
Hotellkoncernen Accor består av vad jag räknat fram till 16 olika hotellkedjor. Här kommer en enkel undersökning för att se vilka av dessa ni testat.

Detta är också intressant för redaktionen för att se hur vi kan jobba med exempelvis nyhetsrapportering för hotell.
 

Palazzi

Medlem
Sofitel, MGallery, Novotel, Mercure, Ibis, Ibis Styles har jag hunnit med.

Uppskattar bl.a. att Accor alltid erbjuder gratis internet.

Sofitel är givetvis bra, men har kanske inte imponerat på mig som vissa andra upscale-hotell.
MGallery tycker jag är den mest prisvärda hotellgrupp jag testat. Funkat fantastiskt i Italien, och även kanonhotell i Australien. Lite synd att MGallery i London bytt tillhörighet, för jag tänkte testa det som komplement till Hilton.
Novotel Inga fel, men kanske lite väl mycket konferens-känsla. Bra priser i Schweiz där priserna annars är hutlösa.
Mercure På mindre orter i Italien är Mercure ofta respresenterade. 30% rabatt om man bokar minst 30d innan. Betalar alltid business-rate för att få fri frukost till förmånligare pris.
Ibis Styles Blev positivt överraskad över detta nya koncept. Om det inte finns annat kan jag tänka mig att testa igen. Mercure (eller dyrare) är dock att föredra då man får dubbla poäng.
Ibis Rent lågprishotell. Ingen höjdare, men inte heller förväntat mig annat.

På det hela taget är jag mycket nöjd med vad Accor levererat, men tyvärr har deras kundservice/support via telefon & internet lämnat mer att önska.

Mitt Platinum-kort är väl använt, och så kommer det troligen att fortsätta. De specifika reor som medlemmar erbjuds med jämna mellanrum har varit närmast ovärdeliga. Om man räknar poäng (2500p = 40€) + reor har jag nog sparat 50% på ordinare priser :)

PS. Upplevelsen skiljer sig givetvis från hotell till hotell också.
 

Palazzi

Medlem
Det trodde jag också men det stämmer tyvärr inte, varken på Pullman i DXB, Pullman i LON, Novotel i MEL eller Mercure i PER (med Le Club Platinum).

Det var trist att få det bekräftat. Jag har för mig att jag läst att det skulle vara gratis, men sedan funderade jag på om det kanske var endast i Europa, alternativ bara gällde för Ibis....

På Mercure i Bergamo (Italien) står det "business rate = breakfast and free WIFI". Det borde betyda att det annars ska kosta? Jag har dock aldrig betalat ett öre, oavsett vilken bokningstyp jag valt. Jag sitter på ett Mercure just nu, så kan gå ner i receptionen och fråga om de vet hur det ligger till!
 

rvarttinen

Medlem
Bokat ett rum i Mercure Antwerpen nu i november.

Har bott några gånger på Sofitel Scribe, vid operan, i Paris. Mycket nöjd! Nu finns W Paris nästgårds, så det ska vi prova inom en snar framtid. Sofitel Faubourg, 15 r. Boissy d'Anglas bakom Elysée palatset är mycket trevligt. Också bott på några Mercure (trestjärninga) här och var i Paris som varit helt ok. De flesta av dem är f.d. hotell i Libertel (som uppgått i Mercure?).

Mercure i Gernoble, ja, det är väl nog ett av de bästa hotellen i stan' (?). Även bott en gång söder om Themsen på ett Mercure. Båda har varit helt ok (***).

Tristaste hotellet i Accor som jag bott på var Novotel i Aten. Inte värst dyrt, så vi fick det vi betalade för. Rent, fräscht men lite trist ...
 

erc

Medlem
Använde Hotel Formule 1 frekvent i yngre år som övernattningshotell under många och långa bilresor kors och tvärs genom Europa. 200 kronor natten för tre billuffare var svårslaget. Lyxade även till det med Etap (numera Ibis Budget) emellanåt.

Nu är det många år sedan sist. I Frankrike ska samtliga gamla Formule 1-hotell ha fräschats till och heter numera bara Hotel F1. De står alla utanför Le Club-samarbetet. Enligt uppgift även samtliga Ibis Budget (fd Etap).
 
Toppen