Senaste nytt

BAEC-Gold, återkval på 800 Tier Points, fortfarande???

henrik l

Medlem
Jag har den 8 juni som mitt brytdatum tack vare att nådde guld för första gången då 2011 på 800 TP nivån. Sedan har jag flugit ihop 800 TP under 11/12 och 12/13 och återkvalat på 800 TP nivån så länge man kunde göra det i samband med förändringen. Nu när jag tittar lite noggrannare på min sida, efter omdesignen ser jag texten vid "mätaren": To retain Gold membership you need: 800 TP.

Fattade jag fullständig fel hur länge man kunde återkvala på 800 TP när nivåerna justerades:confused:
Är det någon mer som blev guld på 800 TP-nivån och har brytpunkt nu under sommaren som har sett samma sak?

Eller, är det BA-IT som skämtar med mig:eek:

Om detta stämmer måste jag ju bränna TVÅ Jakarta-runs nästa vår:rolleyes:
 

Concorde

Founding Member
Det är ganska enkelt. Hade du gold när nivån höjdes kommer du kunna förnya på 800TP fram till och med 2013. Spelar ingen roll om member year bryts i Februari (som mitt) eller senare som ditt.

Så ditt bryt datum nästa år kommer mätaren slå över till 1500TP.
 

henrik l

Medlem
Det var en trevlig överraskning och förklarar varför varför vi var förbryllade över varandras svar:D

Minns att detta diskuterades flitigt hösten -11 var det väl. Tolkningen jag gjorde av det BA skrev samt diskussionerna här var att den som var inne i en kvalificeringsperiod, kvalade på de gamla nivåerna och sedan kunde man göra detta en gång till, inte två gånger till som tydligen var fallet, givet att man fortsatte kvala in på guld. Det var ju mycket generöst av BA.

Men, men jag hade ju planerat en soft landing, d v s när 0 TP detta kvalificeringsår. Nu måste man jaga ihop 800 TP:p Men vad gör man inte för att få komma in i galleries first. Livet är hårt som frequent flyer freak:D
 

Åbobo

Medlem
De gamla reglerne gäller t.o.m. februari (om inte mars) 2014 så att om brytpunkten är den 8 februari får man ytterligare ett guldkort t.o.m. februari 2015 för 800 TP.
 

Homer

Medlem
Det är ganska enkelt. Hade du gold när nivån höjdes kommer du kunna förnya på 800TP fram till och med 2013. Spelar ingen roll om member year bryts i Februari (som mitt) eller senare som ditt.

Så ditt bryt datum nästa år kommer mätaren slå över till 1500TP.

Till 2015 menar du väl? (kvalificeringsperiod till 2014 giltighet till 2015)


Jag har brytpunkt den 8:e sept. Skall bli spännande att se då vad som händer...

Det lär inte bli mer spännande än att det kommer att stå

Membership year ends 08 September 2014
To retain your Gold membership you need 800 points.


dvs. du får möjlighet fixa guld till 31:a oktober 2015 enligt gamla nivåerna.

De gamla reglerne gäller t.o.m. februari (om inte mars) 2014 så att om brytpunkten är den 8 februari får man ytterligare ett guldkort t.o.m. februari 2015 för 800 TP.

¿Qué?

Om man hade Guld/Silver 1:a Mars får man återkvalificera sig till de gamla nivåerna under följande 2 medlemsår.
Om medlemsåret slutar 8 december får man alltså guld/silver till 31 januari 2016 enligt gamla reglerna.


To help you to adapt to this change we are giving all Silver and Gold Members a two year period of grace.
Members who hold Silver or Gold status on the 1 March 2012 will be able to renew their membership, for two membership years, at the current lower thresholds.
 

Åbobo

Medlem
Det som jag menade var att om brytpunken är den 8 februari 2014 kan man ännu tjäna några TP i början av februari för att nå 800 TP. Då får man sitt guldkort förnyat och det är giltigt ett år framöver. Vill man ha guldkort också efter den 8.2.2015 får man samla mera TP enligt de nya reglerna.

Har man brytpunkten den 8 december kunde man förnya nivån den 8.12.2012 enligt de gamla reglerna och nu sista gången den 8.12.2013 (tillträde till oneworld emerald loungerna fram till den 31.1.2015).
 
Last edited:
Toppen