Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Radisson?

fcx

Medlem
Reser till Malmö över helgen och har bokat 2-4-1 på Radisson Blu Östergatan. Ser på min bokningsbekräftelse att jag är "Eligble for custom upgrade" alltså eStandby för en mängd olika saker i varierande prisklass.
Det som tilltalar mig är eStandby upgrade till Business-class rum ink room service breakfast för 119.- per natt. Vad säger ni?

Det känns som en försumbar kostnad om den går igenom men kan man då som CCG försöka att komma ytterligare ett snäpp upp till Junior Suite? Någon som provat?
Tacksam för input och hoppas det är OK att låna tråden för denna fundering.

På ett annat hotell tog jag standby upgrade till business för typ 4€ (på en 2-4-1). Fick dock juniorsvit, och några 4€ behövde jag inte heller betala. Är CCG
 

andreas

Medlem
Tack för alla tips och synpunkter. Slutade med att jag inte valde eStandby. Vid check-in meddelades jag att jag blivit uppgraderad tack vare CCG till business class rum och fri frukost. På rummet väntade fruktfat med hälsning från personalen.

Återigen, tack för all hjälp!
 

mha321

Medlem
Radisson Blu Nydalen i Oslo har på 10-15 stays uppgraderat mig (som CCG) alla gånger utom en, från billigaste rummet. Faktum är att fram till i början på sommaren trodde jag att jag hade bott i deras "standardrum" eftersom ingen påtalat det, men i juni fick jag en uttrycklig ursäkt från tjejen i receptionen för att de var fullbokade och inte hade hittat någon uppgradering till mig. Och fick prova på standardrummet, som var helt ok det också.

Plaza i Oslo har lite sämre facit, men ändå runt 70% eller så från standardum till businessrum. Däremot aldrig från Business till Suite, kanske för många CCC där.

Även Scandinavia i Göteborg är väldigt bra på uppgraderingarna tycker jag - flera gånger även från standardrum direkt till suite (både junior och corner). Särskilt på korta (1-2 dagar) stays - men det är väl inte så förvånande.


Tycker många av hotellen dessutom är ganska generösa med uppgraderingar även av award stays - senast t.ex. en "2 stegsuppgradering" på Park Plaza Victoria i London. Har för mig att jag läst någonstans att uppgraderingen för gold eventligen inte gäller på award stays, men den brukar dyka upp som goodwill.
 

mry

Medlem
Radisson Arlandia 2-4-1 i helgen. Fick ett nyronoverat bc rum ( inte 100% säker då det inte hade skylt utanför då de byger om just nu men badrock fanns det iaf och det var bc rum där förut)
 

rob74

Medlem
Radisson Arlandia just nu. (Du är inte kvar @mry?)
Uppgraderad från enkelrum till dubbelrum.
Här görs det om. Receptionen var ny sedan jag var här sist och rummen renoveras.
Imorgon öppnar den renoverade restaurang- och bardelen.
Sitter med en öl i den tillfälliga restaurangen.
 
Radisson Dubrovnik Sun Garden.
- upgrade från standard till Deluxe Sea View (terass istället för balkong)
- frukost
- Club Lounge access
- frukfat
- vattenflaskor dagligen
- inbjudan till Hotel Managers cocktail party :)

OBS. Det var bokning med poäng.

image.jpg
 

mry

Medlem
Radisson Blu Royal Dublin:

Uppgraderad till BC rum på våning 5.
Efter att det droppat vatten från taket så skulle de komma upp och titta på det men de gjorde aldrig det så var nere och frågade efter 3 timmar igen då vi gick ut och käkade mat om de kunde titta på det snart för det var jobbigt att hantera att vi la alla handdukar på heltäckningsmattan så fick vi ett nytt rum på våning 6 istället. Undra om detta går som benämningen jr suite eftersom att de nu finns tv i badkaret? ;)
 
Toppen