Senaste nytt

Radisson denied checkin compensation

charlesswe

Medlem
Förra helgen skulle jag checka-in för en natt på Radisson Blu Edwardian Heathrow. Rummet var garanterad på mitt AMEX kort och har Club Carlson Gold status. Bor där rätt ofta.

Kom fram runt 00:30 och då fick jag veta att de hade INGA rum kvar (av 439). Jag klagade ordenligt på plats men managern där sa att han kunde inte ordna kompensation på plats, de kunde boka mig på Hilton T5 och betala för taxi dit och till flygplatsen morgonen efter. Jag "fick" betala samma rate på Hilton (60GBP) även om de skulle ta 129GBP.

Fick idag mail från managern att jag kommer få 50.000 CC poäng som kompensation för detta (Mitt förslag).

Tycker det är en rimlig kompensation.
 
Last edited:

agehall

Medlem
50k CC-poäng är väl helt OK för besväret att behöva ta Taxi till ett ganska bra Hilton istället. Fick du stays på Radisson och/eller Hilton?
 

VonMögen

Medlem
Håller med om att det låter som en rimlig kompensation även om jag skulle varit galet besviken över att behöva sätta mig i en taxi mot LHR vid 00:30.
 

Chrille

Medlem
Hotellen gör väl som flygbolagen och "överbokar" lite ibland...

Men om man har garanterat rummet på sitt kreditkort, undrar om dom faktiskt har mage att sälja rummet två gånger? Någon som vet ?
 

johhenrik

Medlem
Visst gör dem så, sen till vilken procent är svårt att säga. Jag har varit med om att jag inte ens fått boka pga av fullt, men GM kom förbi samtidigt och hörde att snubben i receptionen nekade mig, så han ordnade detta snabbt och sa att självklart ska jag som stammis alltid få rum. Han knppade lite, sa att de redan låg minus 4 rum, men om det skulle komma till att de var tvungen att bumpa någon skulle de bumpa någon annan, inte mig.

Hotell i samma område brukar ha en överenskommelse att få boka in sina gäster hos varandra till sina "vanliga" priser.
 

gdaily

Medlem
Konstigt dock att de erbjöd Hilton och inte Park Inn som ligger på gångavstånd från Radisson LHR och tillhör samma kedja (ClubCarlson).
 
Toppen