Senaste nytt

Bästa alternativ för SAS bonusresa till Luleå

PILOTEN

Medlem
Jag har en bokat resa i Economy ARN-LLA i Economy nu på torsdag 15/8 kl 15.15, men måste tyvärr åka till FRA samma dag över dagen, vilket innebär att jag landar ARN 18.10. Alltså behöver jag en ny biljett ARN-LLA. Flighterna som går är Norweigan kl19.35 eller SAS kl19.10.

Mina alternativ är alltså:

0. Norwegian är fullbokad = inget alternativ
1. En ombokning med SAS kostar 2151SEK (SAS plus).
2. AWARD enkel med SAS Plus för 12 000 EB + 130 SEK i skatt

Vilket alternativ skulle ni välja?
Är det något alternativ jag missat (kombiera pengar + poäng etc)?

Tack för input
 

dino_81

Medlem
Antar att resan från FRA redan är bokad? I annat fall kan du undersöka prisskillnaden att "lägga till" ARN-LLA på samma biljett? Gissar att du flyger SAS eller LH från FRA?
 

PILOTEN

Medlem
Jag kollade innan jag bokade och det blev ungefär samma påslag som att boka var för sig, så jag bokade direkt för att det inte skulle bli utsålt.
 

gdaily

Medlem
Min personliga värdering av SAS-poäng är 10 öre/st. Är medveten om att andra värderar poängen högre, men det beror ju på vad/hur du annars hade för planer att utnyttja dom.

2. AWARD enkel med SAS Plus för 12 000 EB + 130 SEK i skatt är med andra ord ett bra utnyttjande när alternativkostnaden är 2151 kr.
 

Stefan62

Medlem
Min personliga värdering av SAS-poäng är 10 öre/st. Är medveten om att andra värderar poängen högre...

Nu kanske det blir lite fel och OT, men jag har ingen uppfattning om värdet per EB-poäng - vad finns det för argument för ett lägre respektive högre värde?
 

johhenrik

Medlem
Det beror på hur man utnyttjar dem. Brukar man använda dem för LH F eller SK mellan ARN-CPH... Har man inte många har de säkert ett lägre värde än om man har många och kan bränna på en schysst long-haul i F.
 
Toppen