Senaste nytt

SAS och Korean Air kombo till Pusan på SAS webbsida?

När jag bokar resor till PUS via PVG med SK bokas alltid sista sträckan med Korean istället för Asiana. Detta gör att jag inte får tillgång till lounge eftersom Korean inte tillhör Staralliance.

Är det någon som vet varför det är så?

Jag åker economy och kan därför inte utnyttja mitt kommande EBG på vägen till PUS, bara på hemvägen.

Eller finns det något annat sätt att få tillgång till lounge?

Tack på förhand!
 
Last edited:

A380*G

Medlem
När jag bokar resor till PUS via PVD med SK bokas alltid sista sträckan med Korean istället för Asiana. Detta gör att jag inte får tillgång till lounge eftersom Korean inte tillhör Staralliance.

Är det någon som vet varför det är så?

Jag åker economy och kan därför inte utnyttja mitt kommande EBG på vägen till PUS, bara på hemvägen.

Eller finns det något annat sätt att få tillgång till lounge?

Tack på förhand!

Tyvärr ingen aning, men har också noterat det.

Du menar väl PVG? PVD är T.F. Green Airport Rhode Island.
 

Pho

Medlem
När jag bokar resor till PUS via PVG med SK bokas alltid sista sträckan med Korean istället för Asiana. Detta gör att jag inte får tillgång till lounge eftersom Korean inte tillhör Staralliance.

Är det någon som vet varför det är så?

Jag åker economy och kan därför inte utnyttja mitt kommande EBG på vägen till PUS, bara på hemvägen.

Eller finns det något annat sätt att få tillgång till lounge?

Tack på förhand!

Kan det vara på grund av avgångstider, så att du bokas på Korean för att inte få allt för lång lay-over?
Annars kan kanske ett Priority pass vara ett vettigt alternativ för att ge dig lounge access.
 

A380*G

Medlem
När jag flög mycket på PUS brukade jag åka SK via PEK, bättre avgångstid enligt mig och passade ok med connection med CA/OZ.
 
Kan det vara på grund av avgångstider, så att du bokas på Korean för att inte få allt för lång lay-over?
Annars kan kanske ett Priority pass vara ett vettigt alternativ för att ge dig lounge access.

Priority pass är väl det som det lutar åt, men det känns surt när man kommer att ha EBG. Det finns en Asiana flight som går ca 1 timme efter landningen, men enligt alla är det för kort tid att hinna.

Därför får jag istället 4timmar utan lounge. Suck!
 
När jag flög mycket på PUS brukade jag åka SK via PEK, bättre avgångstid enligt mig och passade ok med connection med CA/OZ.

Det kommer nog att bli så framöver. Problemet hittills är att det har varit få economy biljetter till Peking på mina datum.

Men som sagt det är min framtida plan.....
 

AABack2ARN

Medlem
Det verkar ha med anslutningstiderna att göra

SK anländer 10:40. Det enda planet med Asiana avgår 11:40. Därefter går ett plan 14:25 med Shanghai Airlines och sedan Korean runt 18:30 (om man tar mitten av september som exempel).

Shanghai Airlines är inte tillåtet enligt routing-reglerna utan det måste vara direktflyg med OZ, KE eller CA.

Så jag antar att du får 8 underbara timmar på PVG att döda (om du nu åker i september vill säga)...
 
Toppen