Senaste nytt

Vad ska jag göra när en väska på SAS försvunnit?

FF#1

Medlem
Jag köpte en bonusresa åt en kompis LLA-SPU med SAS som en pressent och betalade skatter och avgifter med mitt amex.

Nu på hemvägen så har en av hans väskor försvunnit.

Väskan innehåller dykgrejjor värda en del pengar.

Väskan är anmäld förvunnen och har inte kommit till rätta ännu.
Han har en hemförsäkring med reseskydd

Fågan är hur gör man om väskan inte kommer till rätta?

Vem ersätter vad, SAS, Hemförsäkringen eller amex( tror inte det eftersom det är med mitt kort det är betalt, inte hans)
 

Kricka

Medlem
Skulle låta flygbolaget, som ju "slarvat bort" väskan, få stå för ersättningen. Om det är
så att den ersättning man får från bolaget inte täcker värdet på det som försvunnit så
kanske man får blanda in hemförsäkringen också. Är tveksam till om Amex anser att
resan är "betald" med kortet när det bara är skatter och avgifter men den frågan kan
säkert någon annan svara på.
 

agehall

Medlem
Är tveksam till om Amex anser att
resan är "betald" med kortet när det bara är skatter och avgifter men den frågan kan
säkert någon annan svara på.

Den delen är lugn, tror tillochmed att det pratas om det specifikt i SAS AmEx-villkoren. Dock är det problematiskt när inte kortinnehavaren rest. Det är där problemet kommer med AmEx.
 

FF#1

Medlem
Vi får hoppas att den kommer fram,
Tyvärr är värdet mer än max ersättning från flygbolaget så man får hoppas att hemförsäkringen täcker mellanskillnaden i såna fall.
 

FF#1

Medlem
Som tur var så kom väskan till rätta i dag efter några dagar extra någon stans, enligt kvittot verkar det vara i split.. allt kvar och helt!
 
Toppen