Senaste nytt

SAS Economy Extra eller SAS Business. Värt prisskillnaden?

Nu när jag bojkottar BA "måste" jag tillbaka till SAS. :rolleyes:
Sitter och tittar lite på paylessflight.com (tack Pep)

Hur som helst hittar jag följande i SAS Business Class:

SFO-IAD-CPH-ARN (757-300, A340-300, 737-700) 1446$ (6800 miles)
SFO-EWR-CPH-ARN (737-900, A330-300, 737-700) 1446$ (6750 miles)
SFO-EWR-OSL-ARN (737-900, A330-300, 737-700) 1437$ (6490 miles)

200% till Aegean all the way på ovan. 13-13.5k miles beroende på routing.
Priset blir i svenska kronor med dagens kurs lite drygt 9500 SEK.

Men... nu är det ju så att SAS Economy Extra också ger 200% till Aegean så rent intjäningsmässigt spelar det mig ingen roll vilken kabin jag sitter i.
Priserna där ligger på 1030$ vilket hamnar på drygt 6750 SEK.

Ni som åker SAS dag ut och dag in. Kan ni motivera prisskillnaden på nästan 3000 SEK för att åka Business istället?
Har jag missat något? Kanske en bättre routing eller något annat?

(Flytta till SAS forumet, fel av misstag.)
 
Last edited:

A380*G

Medlem
I "vår värld" är 3,000 SEK för att få flyga C den rutten bra. Tänk på att i Y blir du antagligen seatad i Y domestic USA, medan i C blir du seatad domestic F?
Är priset enkel väg?

Jag skulle suttit kvar i Y eftersom C på SK inte är någon höjdare ändå. Från M däremot är det värt att betala extra.
 

Najk

Medlem
Vad är det för bokningsklass? Är det bara benet IAD/EWR-CPH/OSL som skiljer?
Jag tycker det är värt 3tkr med Business på en nattflygning. Oavsett vad man tycker om stolen så är det mer plats i businesskabinen och mer lugn och ro.
 
Jag vet inte vilken bokningsklass men då en medlem här på forumet verkar ha bokat liknande detta fast från EWR (där var det B) så antar jag att det rör sig om just B men är som sagt inte säker.

United har Premium Economy på kärrorna jag skrev i första inlägget så det är hela vägen i Premium Economy för 1030$ eller hela vägen i Business för 1450$. (Domestic F mellan SFO - IAD/EWR vid Business.)

Detta rör sig givetvis om enkel väg. :)
 
Last edited:

A380*G

Medlem
Jag vet inte vilken bokningsklass men då en medlem här på forumet verkar ha bokat liknande detta fast från EWR (där var det B) så antar jag att det rör sig om just B men är som sagt inte säker.

United har Premium Economy på kärrorna jag skrev i första inlägget så det är hela vägen i Premium Economy för 1030$ eller hela vägen i Business för 1450$. (Domestic F mellan SFO - IAD/EWR vid Business.)

Detta rör sig givetvis om enkel väg. :)

United har inte premium eco i den bemärkelsen som SK, BA, TK, QF, NZ etc som har ett eget servicekoncept och andra stolar. UA har bara lite större pitch, i övrigt är allt samma som i vanlig ekonomiklass.
 
Business ger ju även domestic F från väst- till östkust som är en hyfsad lång flight.

Jo, det är sant.
Kanske lika bra att pynta upp mellanskillnaden. Det känns som att det är värt det men ville ändå höra med folk som har mer erfarenhet av SAS.

United har inte premium eco i den bemärkelsen som SK, BA, TK, QF, NZ etc som har ett eget servicekoncept och andra stolar. UA har bara lite större pitch, i övrigt är allt samma som i vanlig ekonomiklass.

Pitch är alltid uppskattat även om det bara skiljer ett fåtal centimeter.
 
Last edited:

Svenska73

Medlem
Jag tycker det är stor skillnad mellan Eco Extra och Business på SAS. Själv hade jag pyntat mer än 3000 för att flyga C på SAS.
 
Toppen