Senaste nytt

Kayak - Vad håller de på med? Karlstad-Nürnberg T&R - 31.568 SEK

Valley

Medlem
Ett skämt !

Visserligen går det inte att åka flyg från KSD men detta förslag (som var det enda) är det nya idiotrekordet.
Vad länkar Kayak mot egentligen ?

Jämför billiga flyg - Hotell - Biluthyrning
31568 kr
SAS
KSD 06:20 NUE 13:55 7t 35m 2 stopp (ARN…)
NUE 09:40 KSD 18:50 9t 10m 2 stopp (FRA…)
Välj
31568 kr
SAS
Biz
Information
Priser

Skyscanner med samma avgångstid hade iaf strax över 12' som sitt lägsta.

Jag vet ju att jag inte skall försöka åka från KSD (om det går på egen budget), men någon, någon gång måste det väl ändå gå att lösa.
Ännu en tragisk bekräftelse på att det måste vara dags att lägga ner vår Fpl.
 

tourist

Medlem
Jag tycker också att det är blir allt svårare att motivera flyg från KSD istället för att åka bil mellan Karlstad och ARN, OSL eller GOT, men KSD-MUC och en kort tågresa går väl att hitta till vettigt pris?

(Jag tror inte att man kan ändra det själv, så jag ber redaktionen korrigera rubrikens pronomen...) Edit: Fixat nu, tack redaktionen! :)
 
Last edited:

Roger J

Medlem
Prissättningen är kanske två, eller t.o.m. tre, separata fullprisbiljetter? C-klass till Tyskland utan byten kan ju kosta runt 16-17.000...
 

Dr. Miles

Expert
Prissättningen är kanske två, eller t.o.m. tre, separata fullprisbiljetter? C-klass till Tyskland utan byten kan ju kosta runt 16-17.000...

Ja, jag tror det. T ex när man söker Stockholm-Göteborg T/R med Lufthansa får man sån här resultat.

Screenshot20130805_1.png

F. ö. Stockholm-(via Tyskland)-Göteborg T/R med Lufthansa i Economy är nog dyraste economy class biljett mellan de städerna med ett byte.
 

Valley

Medlem
Jag tycker också att det är blir allt svårare att motivera flyg från KSD istället för att åka bil mellan Karlstad och ARN, OSL eller GOT, men KSD-MUC och en kort tågresa går väl att hitta till vettigt pris?

(Jag tror inte att man kan ändra det själv, så jag ber redaktionen korrigera rubrikens pronomen...) Edit: Fixat nu, tack redaktionen! :)

Kommer bli OSL eller GOT.
Fanns några trevliga alternativ från OSL med kombination av Swiss/LH för ca 2,5.

GOT - MUC med tåget blir lika dyrt. Har för mig jag betalade nästan 1.200 senast för tågbiljetten.
KSD - MUC finns från ca 7. Men då kan jag nästan åka bil ner. Tar inte många timmar extra

Fascinerande värld
 
Toppen