Senaste nytt

Någon som bott på Hilton Ras Al Khaimah Resort?

doc

Medlem
Har bokat bonusresa till Dubai i november. Funderar på att bo några dagar i Dubai på Hilton Dubai Creek och sedan en vecka på Hilton Ras Al Khaimah Resort för sol och bad. Har något bott där? Synpunkter på detta hotel jämfört med Hilton Jumeirah Beach Resort?
 

agehall

Medlem
Har bott på Hilton DC och jag tycker det är ett helt OK hotell. Executive Loungen lämnar väl en del att önska, men jag tror att Gordon Ramsey har en ny restaurang där nu. Jag åt där när det var Verr, men den var stängd sist jag var där. Då fick jag uppfattningen om att den skulle göras om till en ny variant.

Annars, om man vill ha en bra köttbit, så kan jag varmt rekommendera Zuma i DFC. Boka bord i god tid dock, det är tydligen svårt att få med kort varsel.
 

doc

Medlem
Nu formulerade jag visst om mitt inlägg så många gånger att min syftning blev oklar. Jag funderade över hur Hilton Ras Al Khaimah Resort är som hotell om någon bott där.
 

adhoc76

Medlem
Har inte varit där själv, men en kollega var i Ras Al Khaimah, dock inte på Hilton. Enligt hans uppfattning var det en veckas nära döden-upplevelse. Han ansåg Ras Al Khaimah vara outhärdligt tråkigt och han gav "aldrig mer" som omdöme. Man får ta omdömet som det är - vi är ju alla olika. Det som den ene gillar kan en annan finna extremt tråkigt...
 

johhenrik

Medlem
Har bott på Hilton DC och jag tycker det är ett helt OK hotell. Executive Loungen lämnar väl en del att önska, men jag tror att Gordon Ramsey har en ny restaurang där nu. Jag åt där när det var Verr, men den var stängd sist jag var där. Då fick jag uppfattningen om att den skulle göras om till en ny variant.
.

Nej, Ramsey är inte kvar. Dock är det kockarna som jobbade på Verre som tog över lokalerna om jag minns rätt. Det är riktigt bra nu också. Var där för något år sen.
 

joemume

Medlem
Har bokat bonusresa till Dubai i november. Funderar på att bo några dagar i Dubai på Hilton Dubai Creek och sedan en vecka på Hilton Ras Al Khaimah Resort för sol och bad. Har något bott där? Synpunkter på detta hotel jämfört med Hilton Jumeirah Beach Resort?

Bodde på Hilton Dubai Creek i april. Tycker hotellet håller riktigt bra klass. Mercedes S-klass hämtar vid flyget (om man bor i en svit) och servicen var kanon! Loungen var bra tycker jag och man kan ju sitta på loungens uteterass och njuta med lite drinkar. Inte helt fel.
Restaurangen (Table 9) höll MYCKET god klass. Rekommenderar absolut hotellet - superfräscht!

Just ja, Hilton tillhandahåller gratis shuttlebus från Hilton Dubai Creek till Hilton Jumeirah Resort och väl där ingår solstolar och handdukar kostnadsfritt för även Dubai Creeks gäster. Vi utnyttjade denna tjänst ofta, klockrent om man vill kombinera stad med bad. :D
 
Last edited:
Toppen