Senaste nytt

Vem hyr bil från Mabi?

Morgan

Medlem
Funderade efter att ha kollat hyrbilspriser på vem som egentligen hyr från Mabi. Priserna verkar högre än Europcar, Avis och Hertz, de saknar möjlighet till direktbokning, deras kontor ligger inte lika "prime" som de tre ovan nämnda och man får inga poäng någonstans.

Så, finns det något bra med Mabi som jag missar?
 

Traveller

Medlem
Vet inte om det är så fortfarande men på BMW i Solna hade Mabi hand om biluthyrningen under service eller reparationstiden. Har själv hyrt där.
 

LiiaC

Medlem
BMW Segeltorp har också Mabi. Tycker bara att det är tråkigt med deras nummerskyltar, om man nu hyr R8 då vill man väl inte att alla ska se att detta är en hyrbil.
 

Traveller

Medlem
BMW Segeltorp har också Mabi. Tycker bara att det är tråkigt med deras nummerskyltar, om man nu hyr R8 då vill man väl inte att alla ska se att detta är en hyrbil.

Håller med.... Känns "så där" att åka runt och "skylta" med det. Kan dock säkert vara en fördel då det gäller stölder = mindre attraktivt...
 

agehall

Medlem
En fördel med att ha en MABI-skylt, är att om man bor på en mindre ort börjar det kanske inte gå rykten när man kört en Audi TT i 10 minuter. Detta har hänt mig och det tog två veckor innan jag fick reda på att hela byn visste att jag minsan köpt en sprillans ny Audi TT. Och i små orter är det inte nödvändigt vis bra att göra sådant...
 

HenrikAI

Medlem
Det är några år sedan nu så jag vet inte om det är fortfarande är aktuellt, men jag vill minnas att de hade rätt bra studentrabatter när jag pluggade. På deras Stockholm City-kontor (Roslagsgatan) hade jag närmare 50% uppgraderingar dessutom (typ VW Golf -> BMW 3-serie.. fick frågan om jag ville ha en Mini Cooper en gång också, men det kanske inte räknas som en uppgradering).
 
Toppen