Senaste nytt

Eurobonusresa till USA april-maj 2014

FF#1

Medlem
Sitter och funderar hur jag ska göra, ska ta med mig hela familjen till USA och stanna på östkusten och Florida i ca 4 veckor nästa år i april-maj.

Tänkte boka de vuxna med 2-4-1:an men den är några tusen bort och ser att det börjar vara lite utplockat med resor vissa dagar där.

Hur tycker ni att jag ska göra, hoppas på det bästa eller boka fast resan och hoppas på att den går att ändra till en 2-4-1:a?

vi är 2 vuxna, en 5-åring och en infant som åker.
 
Last edited:

Alx

Medlem
Hur menar du? Vad är alternativet (förutom pengar) till 2-4-1?

Om du inte har råd (med poäng) att boka 2-4-1 så är ju enda alternativet att köpa resan för pengar. Resor för pengar i april/maj lär knappast ta slut inom en överskådlig tid.

Så om jag förstått dig rätt så är mitt förslag att du inväntar nya poäng och hoppas att 2-4-1 kommer att fungera när poängen har trillat in. Om inte så lär biljetter köpta för pengar inte kosta mer då än vad de gör nu.
 

FF#1

Medlem
jag var nog otydlig.

Det jag menar är om jag bör boka resan innan jag får min 2-4-1:a och hoppas att jag kan ändra den så de två vuxna kommer på vouchern. Har poäng så det räcker att boka hur som helst, men frågan är om det går att boka om eller att man har så tur så det går att boka av och boka om den när jag har fått min voucher
 

agehall

Medlem
Jag har bokat resor och applicerat voucher i efterhand. Dock har jag haft vouchern, bara inte haft möjlighet att ringa Talinn och boka just då. Borde alltså gå bra för din del tycker jag.
 

Alx

Medlem
Utan någon egen erfarenhet så tycker jag precis som Agehall är inne på, att det inte borde spela någon större roll. Finns poängen redan hade jag alltså bokat redan nu och försökt applicera 2-4-1 senare. I värsta fall får du och familjen ta er omaket och göra ännu en resa nästa år!! :cool:

Hoppas att ni hittar biljetter de datum ni vill resa. Missa inte möjligheten att besöka vår underbara stad (New York) när ni ändå är på den här sidan av pölen!
 

Chrille

Medlem
En möjlig komplikation när du ska applicera 2-4-1 är att din nuvarande bokning omfattar tre eller fyra personer. När jag har rest med familjen har jag varit tvungen att dela upp oss i två bokningar (2+2), för att 2-4-1 ska kunna användas. Inget problem för oss som har "stora" barn, men möjligen knepigt med två vuxna och två små barn i en separat bokning, om man inte kan "koppla ihop" allt på något sätt. Kanske inget problem, men något du bör vara beredd på i alla fall. Kanske finns det någon work-around?
 

FF#1

Medlem
Ja jag är bered på trubbel, hoppas att vaniga EB kundtjänsten kan dela bokningen så tallin kan applicera 2-4-1:an och sen får EB koppla ihop igen.... annars så får 241 blir till nått annat för nu har vi bestämt datum på USA och är taggade.
 

Stefan62

Medlem
Ja jag är bered på trubbel, hoppas att vaniga EB kundtjänsten kan dela bokningen så tallin kan applicera 2-4-1:an och sen får EB koppla ihop igen.... annars så får 241 blir till nått annat för nu har vi bestämt datum på USA och är taggade.

Om de vill kan de koppla ihop biljetterna...
 

Filip

Medlem
Ja jag är bered på trubbel, hoppas att vaniga EB kundtjänsten kan dela bokningen så tallin kan applicera 2-4-1:an och sen får EB koppla ihop igen.... annars så får 241 blir till nått annat för nu har vi bestämt datum på USA och är taggade.

Jag har varit i exakt samma situation som dig. 2 vuxna + 6 åring + 1 åring. Det brukar gå alldeles utmärkt att applicera vouchern i efterhand, ring igen om du får ett nej så får du säkert hjälp av nästa person. Samma gäller svenska kundtjänsten, fick nej la på och ringde igen och fick hjälpa att knyta barnens bokning till den andra utan problem.

Dessvärre är det extra svårt att boka nu när Eco Plus/Extra är bort. Nöjer ni er med Go så blir det enklare men det är en klar fördel att åka i Plus på sätena 14DEF.(SeatGuru Seat Map SAS Airbus A340-300 (343))
 
Toppen