Senaste nytt

[Economy class] Sao Paulo/Rio de Janeiro-Sydney T/R, United, 11.600 SEK inkl. skatter

Dr. Miles

Expert
Ett sätt att tjäna stora United miles?

[Economy class] Sao Paulo/Rio de Janeiro-Sydney T/R, United, 11.600 SEK inkl. skatter

GRU/GIG-SYD T/R
Flygbolag: United (UA)
Kabinklass: Economy
Bokningsklass: S
Fare basis: SLE33NMA
Pris: 1.599 USD + skatter ca 180 USD och uppåt, totalt ca 11.600 SEK inkl. skatter
Förköpskrav: 3 dagar
Min/Max stay: 3 dagar / 6 månader
Köp senast:
Gäller för utresa: följande perioder varje år
  • mellan MAR-02 och JUN-30
  • mellan MAY-01 och NOV-30
Byte: Upp till 6 byte i varje riktning
  • Upp till 3 byte i Syd-/Nordamerika (inkl. Hawaii)
  • Upp till 3 byte i Asien/Oceanien (inkl. Guam)
Stopover: Upp till 2 stopover är tillåten. 100 USD per stopover. Stopover i Guam är ej tillåten.
Barnrabatt: Nej
Återbetalning: Nej
Ändring: Ja, mot 250 USD per gång
Routing: t ex
  • Sao Paulo-(UA)-Houston-(UA)-Los Angeles-(UA)-Sydney
  • Sao Paulo-(UA)-Houston-(UA)-Newark-(UA)-Honolulu-(UA)-Guam-(UA)-Cairns-(QF)-Sydney

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Tillåtna routings:

Kod:
/VIA THE PACIFIC AND NORTH AMERICA/
DOM ROUTE VALIDATION APPLIES WITHIN ORIG/DEST COUNTRIES
 1. SAO-CHI/CLE/DEN/EWR/HOU/WAS-CHI/EWR/LAX/NYC/SEA/SFO/SNA/WAS-UA-HNL-GUM-CNS-QF/UA-SYD
 2. SAO-CHI/CLE/DEN/EWR/HOU/WAS-CHI/EWR/LAX/NYC/SEA/SFO/SNA/WAS-UA-SYD

Poängintjäning:
United S klass ger:

Routing Sao Paulo-Houston-Newark-Honolulu-Guam-Cairns-(QF)-Sydney t/r ger lite över 34.000 miles/poäng till bl a:
  • Lufthansa Miles&More
  • SAS EuroBonus
  • United Mileage Plus
  • US Airways Dividend Miles

I teorin kan man få ett erbjudande av Award Accelerator för ca 68.000 UA miles om du har bokat routing ovan på United.com.
 

Jonas C

Medlem
Denna bör väl kunna kombineras med Ethiopian Airlines till Rio från Arlanda via ADD för 6800kr i Economy. Man bör nog få rätt många miles efter en sån resa ;)
 

palmen

Moderator
Denna bör väl kunna kombineras med Ethiopian Airlines till Rio från Arlanda via ADD för 6800kr i Economy. Man bör nog få rätt många miles efter en sån resa ;)

Eller ARN-GIG/GRU för ca 1000$ inklusive skatter i bokningsklass V med United.
Har en sådan resa inbokad men det är innan reseperioden för denna "deal". För att vara helt ärlig hade jag nog inte orkat att åka 53k miles i economy under 10 dagar. Skulle väl per automatik bli nominerad till bragdguldet om man gjorde det dock.

På detta sätt kan man bli EBG för under 20k
 
Eller ARN-GIG/GRU för ca 1000$ inklusive skatter i bokningsklass V med United.
Har en sådan resa inbokad men det är innan reseperioden för denna "deal". För att vara helt ärlig hade jag nog inte orkat att åka 53k miles i economy under 10 dagar. Skulle väl per automatik bli nominerad till bragdguldet om man gjorde det dock.

På detta sätt kan man bli EBG för under 20k

Kom igen nu Palmen..
Jag är på om du är på.

Vi kan dela på bragdmedaljen sen... ;)
 

palmen

Moderator
Många dumma saker har jag gjort i mitt liv, men detta ställer jag inte upp på :)
Och vad ska man med 2 stycken *G till? :)
 
Toppen