Senaste nytt

Sign up Promo Code

jurgenb

Medlem
Tänkte ta mitt pick och pack från SK EB och signa upp på BA EC som man hört mycket gott om både här och från vänner.
Är det något man bör tänka på när man reggar sig för Exec Club?

Finns det några sign up bonuses man bör beakta eller kombination med BA VISA som ger en en liten kickstart ?
Promo Code fältet på signup sidan verkar inte användas längre om man får tro div trådar och forum, men det kanske finns andra aktuella erbjudanden eller schemalagda sådana man bör invänta?!

Vad säger ni BA proffs?
 

Stefan62

Medlem
Skaffa ett BAEC VISA, men vänta tills de har en kampanj som ger 5000 - 10000 Avios i signupbonus.

Någon bonus för att "bara" bli medlem i BAEC känner jag inte till.
 

NotRyan

Medlem
Ha, någon signup-bonus får man se sig om i stjärnorna efter, även om det skulle utlovas 5000 Avios... BA eller BAs partner, vem det nu egentligen är som felar, är nämligen usla på att verkligen leverera det de utlovat :(
 

Stefan62

Medlem
Ha, någon signup-bonus får man se sig om i stjärnorna efter, även om det skulle utlovas 5000 Avios... BA eller BAs partner, vem det nu egentligen är som felar, är nämligen usla på att verkligen leverera det de utlovat :(

Rutinerna fungerar dåligt - jag vet - men det ordnar upp sig till slut...dock ska man vara observant på vilket BAEC-nummer som kopplas till VISA-kortet...BA skapar ett nytt även om man angivit ett annat i ansökan och det bör man ändra omgående om man råkar ut för det!
 

NotRyan

Medlem
Rutinerna fungerar dåligt - jag vet - men det ordnar upp sig till slut...dock ska man vara observant på vilket BAEC-nummer som kopplas till VISA-kortet...BA skapar ett nytt även om man angivit ett annat i ansökan och det bör man ändra omgående om man råkar ut för det!

Nej, det hände inte för mig. Jag har bara ett BAEC-konto, vilket bevisligen är kopplat till Visa-kortet så det funkade bra, men de där 5000 Avios har jag inte fått...

Mvh
/NotRyan
 

sodaboy

Medlem
Jag håller också på att rikta om resor från EB till BAEC. Reggade ett konto i våras. Har en resa i september ARN-LHR-JFK-LHR-ARN i C.
Den gör mig till brons. I november har jag en hel del resor med CX, BA och AA, det mesta i C, en i F och ett gäng i domestic F. Dom ger ca 800 TP ( har inte räknat så noga, sorry för det). Då är jag på god väg mot guld. Blev förvånad när jag såg att mitt Tier Point år slutar 8 okt 2013, medan mitt "card expiry date" är 30 nov 2014. Trodde att BA körde året från dagen man skaffade konto. Har jag förstått det rätt att efter 8 okt får jag börja om på nytt och mina TP nollställs? Vägen mot guld blir bra mycket längre då. Tänkte dunka in ett par resor efter nyår så att jag når guldnivån.
Skaffade också BA Visakortet då jag vill bunkra Avios.

Hoppas nåt vänligt BA-proffs vill hjälpa en trähatt som mig....
 

doc

Medlem
Det stämmer att du från 9 oktober måste börja från början med att samla TP. Året brukar vara från det att man skapade kontot. När blev du medlem? Kortet brukar gälla till sista dagen månaden efter att allt nollställs.
 

sodaboy

Medlem
Skapade kontot i våras. Eller så lider jag av svår minnesförlust.
Kan man se nånstans i kontoinfon när det skapades?
 
Toppen