Jadessa
Medlem
Hej.
Ett fantastiskt bra forum, där jag kan läsa om allt och info som jag inte hittar någon annanstans.
Nu till mitt problem. I mars bokade jag en resa till New York med SAS i eco ( lin-arn-erw /erw-cpgh-mxp) för de hade en flight hem sent sk902 kl 23.30 fredagen 23 augusti. Har en inplanerat möte just den dagen och då passar den avgången väldigt bra. Har baserat hela vår resa på den hemflighten då vi firar 20 bröllopsresa och vill ha ut mesta möljigt med god planering.
För någon vecka sen får jag ett mejl med ändrade tider där de satt mig på en flight 17.40 med resa till Stockholm,3 tim väntetid sen till Köpenhamn ytterligare 3 tim väntetid tid för att sen komma hem till Milano.
Ringde till SAS och de sa att 23.30 fighten dragits in alla fredagar i augusti. Mycket trevlig kille som kollade det mesta av alternativen för att komma hem och till slut fick jag åka hem en dag senare för att inte missa mötet på lunchen. Sen sa killen att jag skulle vända mig til customer care när jag kommit hem för de problem som uppstod för mig.
SAS har ju gjort det de skall med en ombokning så hem kommer vi ju. Men för oss blir det det en hotellnatt extra samt mannen tar ut en dag till i semester.
Vad anser ni om att klaga? Skall det ske när jag kommit hem eller skall jag skriva något redan innan?
Kunde ju mycket väl åkt med andra bolag då min utresa är från Milano så alternativ fanns men inte med en sådan käck nattflygning som 23.30.
Och andra sidan är jag glad att jag släpp hamna på omnikärran
Ett fantastiskt bra forum, där jag kan läsa om allt och info som jag inte hittar någon annanstans.
Nu till mitt problem. I mars bokade jag en resa till New York med SAS i eco ( lin-arn-erw /erw-cpgh-mxp) för de hade en flight hem sent sk902 kl 23.30 fredagen 23 augusti. Har en inplanerat möte just den dagen och då passar den avgången väldigt bra. Har baserat hela vår resa på den hemflighten då vi firar 20 bröllopsresa och vill ha ut mesta möljigt med god planering.
För någon vecka sen får jag ett mejl med ändrade tider där de satt mig på en flight 17.40 med resa till Stockholm,3 tim väntetid sen till Köpenhamn ytterligare 3 tim väntetid tid för att sen komma hem till Milano.
Ringde till SAS och de sa att 23.30 fighten dragits in alla fredagar i augusti. Mycket trevlig kille som kollade det mesta av alternativen för att komma hem och till slut fick jag åka hem en dag senare för att inte missa mötet på lunchen. Sen sa killen att jag skulle vända mig til customer care när jag kommit hem för de problem som uppstod för mig.
SAS har ju gjort det de skall med en ombokning så hem kommer vi ju. Men för oss blir det det en hotellnatt extra samt mannen tar ut en dag till i semester.
Vad anser ni om att klaga? Skall det ske när jag kommit hem eller skall jag skriva något redan innan?
Kunde ju mycket väl åkt med andra bolag då min utresa är från Milano så alternativ fanns men inte med en sådan käck nattflygning som 23.30.
Och andra sidan är jag glad att jag släpp hamna på omnikärran