Senaste nytt

Affärsklass: Swiss rea från Arlanda från 9 900 kr

Senator

Moderator
Vänner,

Swiss har en nya rea för resor mellan augusti och oktober. En del fynd här:
SWISS Flight from Stockholm to Bangkok from SEK 11'248:-

Stockholm - ut i världen t/r
Flygbolag: Swiss
Kabinklass: Affärsklass
Bokningsklass: P
Fare basis: PFLY11SE
Pris: ca 8 620 kr + ca 2 600 kr, totalt ca 11 250 KR inkl. skatter (exempel ARN-BKK)
Gäller för resor: 1 AUG till 31 OKT
Förköpskrav: Nej
Min/Max stay: Natten mellan lördag/söndag /
Stopover: Nej
Återbetalning:
Nej
Ändring: Nej

Bangkok from SEK 11'248:-
Beijing from SEK 14'845:-
Cairo from SEK 9'999:-
Dar es Salaam from SEK 16'048:-
Delhi from SEK 14'944:-
Dubai from SEK 9'900:-
Hong Kong from SEK 15'091:-
Johannesburg from SEK 18'251:-
Mumbai from SEK 14'695:-
Muscat from SEK 16'793:-
Nairobi from SEK 14'744:-
Shanghai (PVG) from SEK 14'745:-
Singapore from SEK 17'898:-
Tel Aviv from SEK 9'802:-
 

Senator

Moderator
undrar på om kravallutrustning ingår till Kairo, men det är i alla fall en A340-300 med riktigt C och F på sträckan. Tel Aviv används A330-300 eller A340-300. Ganska schyssta priser med riktiga kärror. Har för mig att "Das Mutterschiff" NEKar passagerna till CAI och TLV numera i affärsklass.

För Eurobonus medlemmar kan man tjäna mycket extra vid att välja SAS Superduper Extra Deluxe Double Premium Class (a.k.a. SAS Plus) mellan ARN-GVA/ZRH för lite extra poäng:
ARN-GVA-ZRH-CAI-ZRH-GVA-ARN bör väl ge (3 000 + 1 200 + 3 400) x 2 med SAS Plus
ARN-GVA-ZRH-TLV-ZRH-GVA-ARN blir (3 000 + 1 200 + 3 500) x 2 med SAS Plus
 

Patrick

Medlem
För Eurobonus medlemmar kan man tjäna mycket extra vid att välja SAS Superduper Extra Deluxe Double Premium Class (a.k.a. SAS Plus) mellan ARN-GVA/ZRH för lite extra poäng:
ARN-GVA-ZRH-CAI-ZRH-GVA-ARN bör väl ge (3 000 + 1 200 + 3 400) x 2 med SAS Plus
ARN-GVA-ZRH-TLV-ZRH-GVA-ARN blir (3 000 + 1 200 + 3 500) x 2 med SAS Plus

Det finns inga dumma frågor, eller hur? ;)

Jag har sökt här på forumet efter instruktioner och försökt på wideroe men lyckas inte fixa följande rutt:

ARN-GVA-ZRH-PEK-SIN (och retur) eller samma men PVG som dest istället för SIN, då det verkar finnas biljetter till reapris vid mina datum till pek - men ej till sin eller pvg.

Måste jag alltså ringa till Swiss för att boka? :? :)
 

Dr. Miles

Expert
Det finns inga dumma frågor, eller hur? ;)

Jag har sökt här på forumet efter instruktioner och försökt på wideroe men lyckas inte fixa följande rutt:

ARN-GVA-ZRH-PEK-SIN (och retur) eller samma men PVG som dest istället för SIN, då det verkar finnas biljetter till reapris vid mina datum till pek - men ej till sin eller pvg.

Måste jag alltså ringa till Swiss för att boka? :? :)
Tyvärr routing ovan är inte giltig routing.

Tillåtna routing till Singapore är som följande:

Kod:
/WITHIN THE EASTERN HEMISPHERE/
 1. STO-ZRH-BKK-TG/SQ/LX-SIN
 2. STO-ZRH-BKK-TG-SIN
 3. STO-ZRH-SIN
 

Patrick

Medlem
Aha, jag har mycket kvar att lära mig. :)

Kan jag göra stoppet i GVA tipsat ovan för poängmaximering?

Annars borde det gå att boka mig i business (P) hela vägen till SIN via BKK i LX till det låga SIN priset på ca 18,000 kr?
 

Dr. Miles

Expert
Aha, jag har mycket kvar att lära mig. :)

Kan jag göra stoppet i GVA tipsat ovan för poängmaximering?

Kan du vänligen kolla mitt inlägg ovan? :) Det står inget om GVA därför kan du inte flyga via Genevè överhuvudtaget.

Annars borde det gå att boka mig i business (P) hela vägen till SIN via BKK i LX till det låga SIN priset på ca 18,000 kr?
Du får betala mer bränsletillägg och skatter pga du byter i Bangkok och flyger två flygningar extra, men baspriset (utan bränsletillägg och skatter) är det samma.
 

rob74

Medlem
Jag kollade ARN-GVA-ZRH-PEK-BKK igår och visst fanns det - för 66k NOK :rolleyes:...
Så det verkar vara kört med GVA om man ska till "Långtbortiasien", precis som Dr. Miles säger.
 

Senator

Moderator
Jag kollade ARN-GVA-ZRH-PEK-BKK igår och visst fanns det - för 66k NOK :rolleyes:...
Så det verkar vara kört med GVA om man ska till "Långtbortiasien", precis som Dr. Miles säger.

Det är utmaningen att man måste in i Fare Basis och kolla lite. Jag har nog sparat ett antal tusen kronor bara i år på ExpertFlyer. Men väljer man SAS på ARN-ZRH så får man väl mycket mer :) men frågan är om inte det är bättre med LX så man kan åka affärsklass på riktigt :)
 
Toppen