Senaste nytt

Ingår gratis frukost på Radisson Royal Viking?

Agö

Medlem
Om det är ett BC-rum du fått så ingår det väl frukost per automatik på Viking.

Jag vet inte hur ofta du blivit uppgraderad på Royal Viking men för mig är det 100 % 2013. Frukost, tja 25 % av gångerna. Alltid tiil BC-rum från lägsta rum. Standard att döma av BC.se.
 

mry

Medlem
Min känsla är att på svenska hotel brukar frukost ingå om man får ett bc rum. I övriga europa och usa har jag inte fått det när jag haft CCG.
 

Chrille

Medlem
Frukosten måste väl ingå om den ingick i den ursprungliga bokningen?
Tycker det är ett oskick med hotellbokning utan frulle. Utomlands är det en nån femma, men i Sverige borde det ingå, tycker jag.
 

micke

Medlem
När det gäller Royal Viking så ingår det ju i rumsförmånerna enligt deras hemsida och jag har fått frukost båda gångerna jag bott där. Blivit uppgraderad båda gångerna.
När det gäller Waterfront så ingår frukost inte i BC-rummet. Därav väl skillnaden.
 

Agö

Medlem
Frukosten måste väl ingå om den ingick i den ursprungliga bokningen?
Tycker det är ett oskick med hotellbokning utan frulle. Utomlands är det en nån femma, men i Sverige borde det ingå, tycker jag.

Självklart. Men på t.ex. Royal Viking måste du upp på BC-rumnivå för att frukost ska vara inkluderad i grundbokningen (vilket jag sällan bokar eftersom jag alltid blir uppgraderad till ett sådant rum). Annars kostar den 112 SEK. Det är ju inte heller en fördel som CCG, vilket uppgradering är för det fall det finns plats.

Håller annars med om att det är ett oskick.
 

Agö

Medlem
När det gäller Royal Viking så ingår det ju i rumsförmånerna enligt deras hemsida och jag har fått frukost båda gångerna jag bott där. Blivit uppgraderad båda gångerna.
När det gäller Waterfront så ingår frukost inte i BC-rummet. Därav väl skillnaden.

Ja, men vi snackar ju om en fri uppgradering av rummet, inte att frukost ska ingå. Med det sagt har jag också fått frukost några gånger när jag blivit uppgraderad. Men i regel inte.
 

Najk

Medlem
Jag vet inte hur ofta du blivit uppgraderad på Royal Viking men för mig är det 100 % 2013. Frukost, tja 25 % av gångerna. Alltid tiil BC-rum från lägsta rum. Standard att döma av BC.se.

Senaste två gångerna har jag inte blivit uppgraderad på Viking, men gratis frukost är 100%. Nu har du lite ny data att lägga till statistiken :)

Är CCG
 
Toppen